חשש: כך יכולים ארגוני פשיעה להשתמש במתקפות סייבר לצורך ניצול וגיוס תלמידי בית ספר 

גל מתקפות כופר בבריטניה נגד בתי ספר הביא לדליפת רשומות אישיות של תלמידים ברשת האפלה. לפי הערכות, מידע אישי כזה יכול להביא לשידול נערים למכירת סמים, פדופיליה או הצטרפות לארגון פשיעה 

bigstock

פרטים אישיים של אלפי תלמידים מבתי ספר בריטיים, הודלפו לרשת האפלה על ידי כנופיית סייבר, כך מדווח The Mail. האקרים גנבו מידע פרטי כולל צילומי דרכונים של ילדים, רישומים משמעתיים ודוחות הגנה על ילדים הנוגעים לתלמידים פגיעים. מומחים הזהירו כי הפריצה הותירה כמה צעירים חשופים לסחיטה על ידי כנופיות פשע. 

הכנופיה, תחת השם Vice Society, העלתה את הנתונים לרשת האפלה לאחר שבתי הספר סירבו לשלם דרישת כופר. 

פיליפ אינגרם, קולונל בדימוס במודיעין הצבאי הבריטי, אמר: "הרשת האפלה משמשת יותר ויותר פושעים רציניים ומאורגנים למגוון מטרות. הם מחפשים פגיעות אצל ילדים לצורך ניצול שלהם לדברים כמו מכירת סמים, פדופיליה או גיוס על ידי ארגוני טרור וקבוצות קיצוניות. כל מידע שהם יכולים להשיג כדי לגשת לתלמידי בית ספר, במיוחד אם הוא מדגיש פגיעות, יהיה יתרון עבורם.״ 

מסמכים שהודלפו כללו תלמידי שנה תשיעית במכללת פילטון קהילתית בברנסטייפל, דבון, אשר סווגו כ"פגיעים". קבצים אחרים שנגנבו מבית הספר דה מונפורט, אבשם, ווסטרשייר, חשפו פרטים של שלושה תלמידים שנתפסו ברמאות בבחינה. תיק אחר ציין חבר צוות שנחקר בגין 'הפרה חמורה' של קוד ההתנהגות בבית הספר לאחר שקילל תלמיד.

כאמור, ארגון פשע יכול לנצל כל חולשה כזו שהתגלתה במסמכי בית הספר לצורך גיוס או ניצול הקורבן. 

ההדלפה כוללת גם רשימה של ארבעה סטודנטים שהוצאו מהקולג' הקתולי של סנט פול בסאנברי און תמז, סארי. תיק אחר ציין תלמיד שהואשם בגניבה ובנזק פלילי ועוד שם תלמיד שהודר לאחר שחבט ראשו של חבר תלמיד ונשא סכין 'חבוי בבטנת בלייזר'.

נתוני תלמידים גנובים הודלפו גם ממכללת כרמל, סנט הלנס, מרסיסייד ופדרציה מוסבורן בהקני, לונדון.

על פי ההערכות, קבוצת התקיפה דרשה תשלומי כופר מבתי הספר ופרסמה את הנתונים כ"עונש" על סירובם לשתף פעולה. הנתונים הועלו לעמוד הכנופיה ברשת האפלה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית