בכיר בשוק הביטוח העולמי: שוק ביטוחי הסייבר צפוי להגיע ל"שיווי משקל" במהלך השנה הבאה

מנכ"ל Beazley, אדריאן קוקס, טוען כי הפרמיות כיום מגלמות טוב יותר את הסיכונים ותנאי החיתום השתפרו. לפיו, אלו תנאים שיכולים להזרים עוד כסף לשוק ביטוחי הסייבר בעתיד 

bigstock

שוק ביטוחי הסייבר צפוי להגיע ל"שיווי משקל" במהלך השנה הבאה לאחר תקופה של עליות שערים משמעותיות, אמר מנכ"ל Beazley, אדריאן קוקס לאתר insuranceday. קוקס חזה כי המחירים, אשר זינקו במהלך השנה האחרונה, יואטו ככל שיחסי אובדן-שחיקה יתחילו לרדת ובחירת הסיכונים תשתפר.

Beazley מעדכנת את נוסח הסייבר שלה כדי לחדד את הדרת המלחמה ולהגדיר ולהגביל בבירור סיכונים מערכתיים. ״יש לקוות שזה יעודד מבטחי משנה ואת שוק ההון להכנס לשוק הסייבר״, אמר קוקס. "כדי למשוך יותר הון לשוק, עלינו להגדיר מהו סיכון מערכתי וכיצד אנו מנהלים אותו.״ 

ההערות של קוקס הגיעו כאשר חטיבת סיכוני הסייבר של Beazley דיווחה על עלייה ברווח במחצית הראשונה של השנה ועל צמיחה חזקה בפרמיה על רקע תנאי שוק נוחים.

החטיבה רשמה רווח לפני מס של 64.8 מיליון דולר בהשוואה ל-22.1 מיליון דולר בשנה הקודמת, כאשר הפרמיות עלו ל-473 מיליון דולר מ-267 מיליון דולר. היחס המשולב שלה השתפר ב-22 נקודות ל-74%.

קוקס אמר שהחברה נהנתה מהיעדר אסונות סייבר השנה, בעוד בחירת סיכונים משופרת הפחיתה את יחס האובדן-שחיקה. 

Beazley קיצצה את נפח השיפוי בגין תוכנות כופר ב-30% לפוליסה מאז הרבעון הרביעי של 2020, או ב-70% כאשר לוקחים בחשבון גם שינויים בתעריף הפרמיה. 

על פי נתוני חברת הביטוח האודן, פרמיות ביטוח הסייבר זינקו בחודשים האחרונים, כאשר ברבעונים האחרונים נרשמה עלייה שנתית ממוצעת של יותר מ-120%. 

הדבר נגרם על ידי תדירות ותביעות בגין תוכנות כופר, שדחפו את התמחור למעלה. המספר השנתי של אירועי כופר עולמיים עלה ב-235% בשנת 2021 בהשוואה ל-2019, בעוד שתשלומי הכופר הממוצעים בארה"ב עלו ב-370% באותו פרק זמן.

בחודשים האחרונים, קצב העלייה הואט עם עליות מחירים בממוצע של 105% באפריל 2022, בעוד שתביעות כופר הגיעו לשיא ברבעון השני של 2021, כשמספר התקריות ממשיך לרדת בשנה זו.

מגמה זו יוחסה לשיפור חוסן הסייבר בעקבות פעולות חיתום וניהול סיכונים והמלחמה באוקראינה, שהפחיתה את תדירות התקפות הסייבר. האודן אמרה לאחרונה כי "המרכיבים" לשוק סייבר בוגר יותר נמצאים כעת במקום, עם ביקוש חזק וסיכוי לקיבולת רבה יותר שתניע צמיחה "משמעותית" בשוק בטווח הבינוני.

קצב צמיחה שנתי חזוי של 25% יביא לכך שהפרמיות הכתובות, ברוטו, יגיעו ל-25 מיליארד דולר עד 2026, כך לפי האודן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית