אלביט מכרה לפיליפינים גשרים מבוססי שלדת מרכבה סימן-4

הגשר מבוסס על הפיתוח והייצור של תע"ש (כיום חלק מאלביט מערכות) והתכנון של לאונרדו והנו למעשה גרסה ארוכה של גשר התקיפה שהועבר לצבא ארה"ב

https://www.facebook.com/MaxDefense/photos/pcb.1864454650391850/1864448537059128/

הצבא הפיליפיני החל בקליטת טנקי גישור (AVLB) המבוססים על שלדת טנקי מרכבה סימן 4. בהודעת הצבא משבוע שעבר נאמר כי שני טנקים שהגיעו לנמל באטאנגאס (Batangas) הועברו לבדיקות טכניות של הצבא קודם לאספקתם ליחידות. 

לדברי האתר הפיליפיני Maxdefense.com התקציב שהוקצה לשני משלוחים של טנקי גישור אלו (מתוך שלושה) עומד על כ-36 מיליוני דולרים ואספקת טנקי הגישור הינה חלק מעסקה G2G בין ממשלות ישראל והפיליפינים.

האתר מספר כי בוצע שינוי מההצעה הקודמת להשתמש בפלטפורמת טנק Leopard 2, שכן פלטפורמת מרכבה סימן 4 מתאימה יותר לצבא הפיליפיני בהתחשב שמדובר במוצר שמסופק על ידי אלביט מערכות.

האתר טוען כי השימוש בשלדת מרכבה סימן 4 למעשה פותח את הדלת בפני טנק המרכבה סימן 4 להפוך למתמודד עיקרי במכרז טנק המערכה הראשי העתידי של צבא הפיליפינים, אם כי תהיה זו הפתעה בהתחשב במשקלו הרב של הטנק.

הגשר נשאר כמו שהוצע בעבר, מבוסס על הפיתוח והייצור של תע"ש (כיום חלק מאלביט מערכות) והתכנון של לאונרדו והנו למעשה גרסה ארוכה של גשר התקיפה שהועבר לצבא ארה"ב.

 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית