ממחר: תשלום עבור הטלפון הקווי יעלה לכם פחות

לאחר 18 שנים בהן לא עודכנו התעריפים, שר התקשורת מפחית את תעריפי הטלפון הביתי ברשת בזק; התעריפים לצרכן ירדו בכ- 40%, ויחסכו לציבור כ-400 מיליון שקל בשנה

צילום: משרד התקשורת

רפורמת הטלפון הביתי של שר התקשורת יועז הנדל המפחיתה את תעריפי שירות הטלפון הביתי ברשת בזק, תיכנס מחר (ו') לתוקף. הרפורמה תפחית את המחירים לצרכן בכ- 40% בשתי פעימות, ותוזיל את התשלום החודשי של מנויי הטלפון הביתי מ-50-60 ₪ בממוצע ל-30-40 ₪.

על פי אומדן המשרד, מדובר בחסכון שנתי ממוצע של מאות שקלים למשק בית ובעיקר לאוכלוסיית הגיל השלישי והמגזר החרדי, שעושים שימוש מוגבר בטלפון הביתי, וסה״כ תחסוך לציבור כ-400 מיליון שקל בשנה.

תהליך ההפחתה יקרה בשני שלבים: בשלב הראשון החל ממחר (1.4) התשלום החודשי הקבוע יופחת ל- 35 ₪ (כולל מע"מ) ותעריפי דקות השיחה לא ישתנו. בשלב השני שיחל ביולי 2023, התשלום הקבוע יעמוד על  24.36 כולל מע"מ (20.82 ₪ ללא מע"מ), ותעריפי השיחות ישתנו כך – שיחה לנייח 1.4 אג' לדקה ולנייד 7.4 אג' לדקה (ללא מע"מ). תעריפים אלו יקבעו כמחירי מקסימום לצרכן.

תעריפי הטלפוניה של בזק נקבעים על ידי משרד התקשורת והעדכון האחרון בהם בוצע לפני כ-18 שנים, בשנת 2003. ההפחתה מגיעה בעקבות הצורך לעדכון המנגנון והצורך להתאמתו לתנאי השוק התחרותי של היום בהובלת המשרד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית