אפ״י משעה שתי חברות טכנולוגיות ממרשם ייצואני הביטחון

״עוד המליצה ר' אפ"י למנכ"ל משהב"ט להתלות את רישיונות החברה שניתנו לפי צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (עיסוק באמצעי הצפנה), התשל"ה-1974״, נכתב בהודעת משרד הביטחון 

מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אמיר אשל. תמונה: משרד הביטחון 

הודעה של אפ״י במשרד הביטחון מהיום (ה), מדווחת על השעיית שתי החברות ממרשם היצוא הביטחוני ובהתאם על התלית רישיונות השיווק והייצוא הביטחוניים שברשותן. הערכה כי אחת החברות היא אביליטי, שדיווחים לגביה צפו כבר במרץ 2019.  

״חברות ביטחוניות שחשודות ביצוא של ציוד ביטחוני מפוקח ללא רישיונות שיווק ויצוא ביטחוני הובאו לשימוע בפני ר' אפ"י במרץ 2019״, לפי הודעת אפ״י.  

״לאחר שר' אפ"י שקלה את טענות החברות בשימוע, ונוכח המידע שנמסר מרשויות החקירה לפיו החברות ואנשיהן חשודים בשיווק ויצוא ביטחוני של מערכות המפוקחות לפי חוק הפיקוח, למדינות שונות וללא רישיונות מתאימים, החליטה ר' אפ"י על השעיית שתי החברות ממרשם היצוא הביטחוני ובהתאם על התלית רישיונות השיווק והייצוא הביטחוניים שברשותן. 

״המשמעות היא כי משך תקופת ההשעיה ועד להתפתחות בהליך הפלילי וקבלת החלטה חדשה, החברות אינן רשאיות לעסוק בשיווק או יצוא ביטחוני.

״עוד המליצה ר' אפ"י למנכ"ל משהב"ט להתלות את רישיונות החברה שניתנו לפי צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (עיסוק באמצעי הצפנה), התשל"ה-1974. המלצה זו התקבלה על-ידי המנכ"ל. עם התפתחות ההליך הפלילי, ייבחן ויישקל סטטוס רישום היצואן במרשם היצוא הביטחוני, בהתאם לתוצאות החקירה.״

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית