אסתי פשין בסייברטק 2022: "סייבר יכול להזיז את מחט התמ"ג״

פשין הדגישה את הסייבר כדחף לחדשנות - וחדשנות כדחף לכלכלה. היא קראה לחברי הקהל המייצגים ממשלות להקים אקדמיות סייבר במדינותיהם ״להניע את הכלכלות הלאומיות הלאה"

אסתי פשין. צילום: גלעד קוולרצ׳יק

"בשנתיים האחרונות ראינו מגמה גוברת של איומי אבטחת סייבר אסטרטגיים. שניים מהטרנדים החדשים יותר הם התקפות שרשרת האספקה ​​המלוות בקמפיינים תקשורתיים", אמרה אסתי פשין, מנהלת מפעל הסייבר של התעשייה האווירית. 

פשין דיבר הבוקר (חמישי) על הבמה המרכזית של כנס Cybertech Global TLV, על היתרונות הכלכליים של ניהול משטח תקיפה, תחזיות ומעורבות לאומית.

"כשאנחנו מדברים על אתגרי סייבר ברמה לאומית, אנחנו צריכים פתרונות ברמה לאומית. בראש ובראשונה, המשמעות היא טכנולוגיה מתקדמת", אמר פשין. "אבל הטכנולוגיה בפני עצמה אינה מספיקה, אתה צריך מתודולוגיה. התחום הזה מתפתח כל הזמן, ופתרון שאתה פורס היום אולי לא יהיה כדאי בעוד 6 חודשים."

פשין דנה בחשיבות של שיתוף פעולה וכינתה אותה מפתח המאפשר חיזוי של מתקפות סייבר. "בעבר דיברנו על הגנת סייבר, ואז התפתחנו לנזק פוטנציאלי מוגבל - ואז התפתחנו לחוסן. זה אומר שאנחנו לוקחים בחשבון שבסופו של דבר יתקפו אותנו. השאלה כמה מהר נוכל להתאושש.

"בימים אלה, אנחנו צריכים פריסה ברמה הלאומית, SOC ברמה ארצית. ולזכור שהאירועים אינם עצמאיים", הוסיף פשין. "אנחנו צריכים מודעות והערכה ברמה הלאומית, מודיעין איומים ושיתוף פעולה בתוך מדינת הלאום. אנחנו צריכים את היכולת לחזות את הסערה על ידי ניטור יזום של המערכת הלאומית. זה קריטי. אם אנחנו לא יכולים לחזות את ההתקפות, אנחנו לא יכולים להעלות את ההגנות בזמן״, אמרה פשין.

פשין הדגישה את הסייבר כדחף לחדשנות - וחדשנות כדחף לכלכלה. "סייבר יכול להזיז את מחט התמ"ג. נכון לשנת 2021 חסרים כמיליון אנשי מקצוע בתחום הסייבר בעולם - זו הזדמנות ענקית". היא קראה לחברי הקהל המייצגים ממשלות להקים אקדמיות סייבר במדינותיהם, להתמקד בהכשרה ולעזור "להניע את הכלכלות הלאומיות הלאה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית