קספרסקי: "שיא היסטורי" במתקפות DDoS ברבעון האחרון של 2021 

עלייה של 52% בהשוואה לרבעון השלישי; המספר הכולל – פי 4.5 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד; הסיבות: עונת הקניות והחגים והירידה של שוק הקריפטו 

bigstock

ברבעון האחרון של 2021 נרשם שיא של כל הזמנים במתקפות מניעת שירות מבוזרת (DDoS) – כך עולה מדו"ח שפרסמה חברת הסייבר קספרסקי. מספר ההתקפות עלה ב-52% לעומת רבעון 3 והוא עומד על פי 4.5 ממספרן בתקופה המקבילה אשתקד. השוואה (באחוזים) של מס' מתקפות DDoS לפי רבעונים: רבעון שלישי ורביעי של 2021, רבעון רביעי של 2020. 

מתקפות DDoS מהוות איום עצום על עסקים וארגונים המספקים שירותים מקוונים. במהלך התקפה כזו, פושעי סייבר שולחים בקשות רבות למשאבי האתר שהותקף במטרה לחבל ביכולתו לטפל בבקשות מרובות ולמעשה "חונקים" את יכולתו להגיב ולתפקד. מתקפות שכאלה עלולות להימשך כמה ימים ולגרום לשיבושים קשים לארגונים שהותקפו ולנזק קשה, כלכלי ומוניטיני. 

על פי הדו"ח, ארצות הברית מובילה בדיווחים על מתקפותDDoS  עם 43.55% ואחריה סין (9.96%), הונג קונג (8.85%), גרמניה (4.85%) וצרפת (3.75%). לפי חוקרי קספרסקי, שלושת החודשים האחרונים בכל שנה תמיד רושמים עלייה במתקפות .DDoS אחת הסיבות המרכזיות היא העלייה במסחר המקוון לקראת שיא עונת הקניות והחגים, ובמקביל תקופת המבחנים של סטודנטים. 

חוקרי קספרסקי זיהו מגמה נוספת ברבעון האחרון: יחס הפוך בין מצב שוק הקריפטו והיקף התקפות ה-DDos. כאשר שוק הקריפטו בעלייה, כנופיות סייבר מפנים משאבים אוטומטיים (בוטנט) לכריית מטבעות וכתוצאה מכך היקף המתקפות יורד. כאשר שוק הקריפטו בירידה - המשאבים של התוקפים מופנים להתקפות מניעת שירות. 

אלכסנדר גוטניקוב (Alexander Gutnikov), מומחה אבטחה בקספרסקי: "מרחב האיום של DDoS משתנה כל העת ומשקף את המגמות הכלכליות והחברתיות הנוכחיות. בקספרסקי ציפינו לעלייה של מתקפות DDoS ברבעון האחרון של 2021 בשל עונת הסיילים והחגים, אך המצב הבלתי יציב בשוק הקריפטו הביא את DDoS לרמה אחרת לחלוטין ולשיא היסטורי במספר המתקפות.

״בהסתמך על המגמות של השנים הקודמות, ברבעון הראשון של 2022 אנחנו לא צופים לראות ירידה משמעותית במתקפות DDoS ".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית