ג'וניפר נטוורקס משתפת פעולה עם Vodafone ו-Parallel Wireless בניסוי של Open RAN 

מעקב ואכיפה בזמן אמת של משאבי רדיו ברחבי ה-RAN מאפשרים לתעדף משתמשים שהמידע קריטי עבורם, למשל, בתי חולים ובתי ספר, ולספק להם שירותי נתונים ניידים

bigstock

ג'וניפר נטוורקס הודיעה כי היא עובדת עם חברות Vodafone ו-Parallel Wireless, חלוצות בפתרונות Open RAN, ויחד הן מבצעות ניסוי  RAN Intelligent Controller - RIC מרובה ספקים לבדיקת יכולות ניהול כניסת משתמשים לרשת.

הניסוי, שרץ תחילה במעבדות הבדיקה של Vodafone בטורקיה ומתוכנן לעבור גם לתשתית הבדיקה שלה, תומך בממשקי O-RAN ונותן מענה לאתגרים העסקיים העיקריים איתם מתמודדים מפעילי סלולר סביב חווית משתמש מותאמת אישית, הגדלת הכנסות והפחתת הוצאות הן ב-CAPEX והן ב- OPEX לשירותי 4G ו-5G.

הניסוי שלהן משתמש בארכיטקטורה פתוחה, מבוססת תוכנה, הממנפת יכולות וירטואליזציה לספק יכולות מתוכנתות ואוטומטיות, המותאמות ספציפית למשתמש. ההתמקדות הראשונית היא באספקת יכולת בקרה מודעות למשתמשים, המאפשרות למפעילים להתאים למשתמשים שירותים באופן אישי.

מעקב ואכיפה בזמן אמת של משאבי רדיו ברחבי ה-RAN מאפשרים לתעדף משתמשים שהמידע קריטי עבורם, למשל, בתי חולים ובתי ספר, ולספק להם שירותי נתונים ניידים. יכולת זו מתאפשרת על ידי כלי תוכנה מבוססי ענן rApp/xApp של Juniper המנהלים את פונקציות הרשת כמעט בזמן אמת, יחד עם פונקציות Open RAN ייחודיות של Parallel Wireless.

"ל-Vodafone יש חזון ברור - על  כל תשתית הרדיו ברשת הסלולרית להיות פתוחות - דבר שיאפשר אימוץ והטמעה מהירים של שירותים חדשניים. אנו רואים בכך נקודת ציון מרכזית לחדשנות ושיתוף פעולה, ולמעשה, זו הדרך היחידה שבה ניתן לפתח אפשרויות חדשות ופורצות דרך ב-4G ו-5G ולמקסם את העלות האפקטיבית״, אמר פאקו מרטין, ראש תחום Open RAN בקבוצת Vodafone. 

״כדי להתקדם במסע המרגש הזה, אני שמח מאוד על כך ש-Vodafone מארחת ניסוי מעבדה ושדה לבקרת מודעת למשתמשים באמצעות ממשקי O-RAN, לצד אקוסיסטם של שותפים טכנולוגיים בעלי החולקים את אותו החזון כמו ג'וניפר נטוורקס ו- Parallel Wireless. על ידי שיתופי פעולה שכאלה, נוכל לבנות רשתות חכמות יותר, חוויית משתמש טובות יותר ולייצר אמצעי קיימות חזקים יותר עבור ניסויים בתחומי ה-B2B".

חזון התכנון של הניסוי מתמקד בהדגמת הפוטנציאל שיאפשר ניהול משאבים פתוח ומיידי וכן אספקת נתונים ניידים בכל סביבת RAN המבוססת תוכנה. גישה זו מאפשרת ניהול, אופטימיזציה ושימוש יעיל יותר בשירותים ויישומים על ידי ה-RAN, הבנויים על תובנות נתונים בזמן אמת הלקוחות מהביצועים שלו.

כל שלושת הארגונים הם מפעילים או תורמים פעילים של O-RAN ALLIANCE ושל פרויקט הטלקום אינפרא (TIP), המדגישים את המחויבות המשותפת שלהם לחדשנות ולתקנים בתעשייה.

פתרון ה-RIC של Juniper מתוכנן כפלטפורמה פתוחה התומכת בממשקים פתוחים בצד הצפוני והדרומי, המאפשר אינטגרציה קלה יותר עם שותפי Open RAN באקוסיסטם. פלטפורמת ה-RIC של Juniper תאפשר גם אינטגרציה קלה של rApps/xApps של צד שלישי, תוך שימוש בכלי הפעלה ופריסה מבוססי UI המאפשרים בחירה בין APIs מבוססי רשת או SDK (ממשקי תכנות יישומים).

Parallel Wireless מביאה פתרונות Open RAN ייחודיים לענן - המשולבים כעת עם ה-RAN Intelligent Controller (RIC) המבוסס על מפרטי O-RAN ALLIANCE של ג'וניפר נטוורקס, מה שמאפשר למפעילים אפשרויות בחירה מרובות, ויכולת לבנות ה-RAN הטוב ביותר עבורן.

"ניסוי זה שהינו מרובה ספקים זה ב-Vodafone סיפק את ההזדמנות להדגים כיצד ה-RIC של ג'וניפר, וההתמקדות שלנו באספקת יכולות ניידות יישומים באופן חלק, מנצלים למעשה את הפוטנציאל האמיתי של Open RAN". קונסטנטין פוליכרונופולוס, סמנכ"ל, 5G ו-Telco Cloud בג'וניפר נטוורקס.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית