רמטכ"ל צבא בריטניה: רוסיה עלולה לקרוע ולנתק כבלי תקשורת תת-ימיים

האדמירל הבריטי הזהיר כי כל ניסיון של הרוסים לפגוע בכבלי התקשורת הקריטיים התת-ימיים עלול להתפרש כאקט מלחמתי

By U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Raymond D. Diaz III/Released - U.S., U.K., Japan Navies Reaffirm Commitment to Increased Cooperation. Commander, U.S. 7th Fleet (2019-11-21). Archived from the original on 2019-12-23., Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=89697632

רוסיה יכולה לקרוע ולנתק כבלי תקשורת תת-ימיים, וזו עלולה להיות עילה למלחמה - כך הזהיר הרמטכ"ל החדש של צבא בריטניה אדמירל סר טוני רדקין בראיון ל"טיימס" הלונדוני. בנושא אוקראינה הודיע האדמירל כי הציג בפני שרי ממשלת בריטניה אופציות צבאיות למקרה של פלישה רוסית לאוקראינה.

האדמירל הבריטי הזהיר כי כל ניסיון של הרוסים לפגוע בכבלי התקשורת הקריטיים התת-ימיים עלול להתפרש כאקט מלחמתי. לדבריו, יש עלייה ניכרת בפעילות של צוללות ופעילות תת-ימית אחרת של הרוסים בעשרים השנים האחרונות, והדבר עלול בסופו של דבר לסכן את מערכת האינפורמציה העולמית. 

אדמירל רדקין דיבר על חשיבות פיתוח טילים היפר-סוניים בבריטניה כדי להתחרות עם הרוסים. "אין לנו טילים כאלו, וצריך שיהיו", אמר. בנושא אוקראינה אמר הרמטכ"ל הבריטי שהוא מודאג עמוקות מהנעשה בגבול רוסיה-אוקראינה, והציג לשרי ממשלתו אופציות צבאיות למקרה של פלישה רוסית לאוקראינה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית