משבר אוקראינה: ארה״ב במסר חריף לפוטין - "מוכנים להגיב בכוח להמשך התוקפנות הרוסית״

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב השמיע אזהרה משלו כאשר אמר לסוכנות הידיעות הרוסית: "אם לא תהיה תגובה קונסטרוקטיבית תוך זמן סביר והמערב ימשיך בקו התוקפני, תיאלץ רוסיה לנקוט באמצעים״

State Department Photo by Freddie Everett

לקראת סיבוב שיחות בין ארה"ב לרוסיה השבוע בז'נווה הזהיר מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ביום ששי שהמערב מוכן להגיב בכוח אם רוסיה תגביר את פעולותיה התוקפניות באוקראינה.

"אנו מוכנים להגיב בכוח להמשך התוקפנות הרוסית, אם כי פתרון דיפלומטי עדיין אפשרי ועדיף, אם רוסיה תרצה בכך" אמר בלינקן במסיבת עיתונאים במחלקת המדינה בוושינגטון. 

כשנשאל מה עלולה להיות התגובה הצבאית לפלישה רוסית לאוקראינה השיב בלינקן: "לכך יהיו השלכות מאסיביות שיכללו סנקציות חריפות במיוחד. גם נצטרך לחזק את נאט"ו ולסייע לאוקראינה להגן על עצמה". ממשל ביידן הקציב יותר  מ-450 מיליון דולר לשנה לסיוע ביטחוני לאוקראינה. 

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב השמיע אזהרה משלו כאשר אמר לסוכנות הידיעות הרוסית: "אם לא תהיה תגובה קונסטרוקטיבית תוך זמן סביר והמערב ימשיך בקו התוקפני, תיאלץ רוסיה לנקוט באמצעים כדי להבטיח סיכול איומים נגדה ושמירה על איזון אסטרטגי".

השבוע עומדים להיפגש בז'נווה סגנית מזכיר המדינה וונדי שרמן וסגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריבקוב, ובשיחות אלו ישתתפו עוזרת מזכיר המדינה לענייני אוקראינה לאורה קופר וכן גנרל ג'יימס מינגוס, ראש המבצעים במטכ"ל האמריקני. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית