הצבא השבדי רוכש מערכות טילי נ"ט שונות מתוצרת סאאב

במסגרת מהלך זה נקנו משגרים ורקטות קרל גוסטב ((Carl-Gustaf  בשווי של 39 מיליון דולרים וכן מערכות טילי נ"ט מונחים מסוג RBS 56 BILL בשווי של כ-23 מיליון דולרים
 

Picture source SAAB

צבא שבדיה מצטייד במערכות טילי נ"ט שונות של חברת סאאב. במסגרת מהלך זה רכש מנהל הרכש הצבאי השבדי משגרים ורקטות קרל גוסטב ((Carl-Gustaf  בשווי של 39 מיליון דולרים שיסופקו בשנים 2022-2023 וכן מערכות טילי נ"ט מונחים מסוג RBS 56 BILL בשווי של כ-23 מיליון דולרים.

מערכת RBS 56 BILL הינה מערכת טילי נ"ט מונחים נישאת-אדם שפותחה בשבדיה על ידי חברת Bofors וכעת מיוצרת על ידי סאאב. המערכת מורכבת מחצובה, משגר, טיל ואמצעים אופטיים.  למערכת יש אמצעי ראיית יום ולילה וכן אינפרה-אדום, כאשר לכוונת היום יש הגדלה של פי 1, ולכוונת הלילה יש הגדלה של פי 7. הטיל מיועד כנגד מטרות נייחות וניידות כאחד והטווח שלו נע מ-150 מטרים ועד ל-2,200 מטרים.

על פי הודעת מנהל הרכש הצבאי השבדי משבוע שעבר, שבדיה משתפת פעולה עם צרפת לרכישת מערכות טילים לטווח-בינוני (MMP) תוצרת החברה הצרפתית MBDA  שייתכן וסופקו בשנת 2025.

האתר Armyrecognition.com מספר כי בחודש יולי 2021 צרפת ושבדיה הסכימו לפיתוח-משתוף של טיל נ"ט חדש המבוסס על טיל ה-MMP של חברת MBDA. מנהל הרכש הצבאי הצרפתי (DGA) חתם על מסמך כוונות עם מנהל הרכש הצבאי השבדי ליצור טילים חדשים אלו. בחודש נובמבר 2021, דיווח האתר כי שבדיה ערכה ניסויי ירי בטיל MMP של חברת MBDA.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית