טורקיה הכניסה לשירות מבצעי אוניית ביון חדשה

טורקיה הכריזה השבוע על כניסתה לשירות מבצעי של אוניית ביון חדשה, TCG UFUK

https://www.stm.com.tr/en/our-solutions/naval-engineering/test-and-training-ship-project

פרוייקט אוניית הביון החל בדצמבר 2016, כשהקבלן הראשי בפרוייקט היא חברת STM. חברת Aselsan היא האחראית על אספקת מערכות איסוף המודיעין, הלוחמה האלקטרונית, המכ"מים ומערכת השליטה והבקרה. 

אוניית הביון החדשה בעלת יכולת שהייה רצופה בים של 54 יום, והיא מבוססת על דגם הפריגטה MILGEM, פרוייקט שאפתני טורקי, במסגרתו נבנים 13 כלי שיט מסוג זה. האונייה היא באורך של כמאה מטרים, ובדחי של 2,400 טון. האונייה כוללת מנחת למסוק. 

הנשיא הטורקי, ארדואן, מסר בנאום אודות כניסתה של האונייה לשירות מבצעי, כי יש לה חלק משמעותי מאד באיסוף מודיעין, בדגש על איסוף אותות אלקטרוני (SIGINT), בזירות רחוקות. לאונייה תפקיד חשוב, לדבריו, ביכולתה של טורקיה לממש את האסטרטגיה הימית והכלכלית שלה. 

אוניית הביון החדשה תאפשר לצי הטורקי ולשירותי המודיעין של המדינה יכולות איסוף מודיעין בטווחים רחוקים מאד, כולל בניית תמונה ימית, יכולות התרעה ויכולות ביצוע מבצעי מודיעין וקומנדו בכל זירות הפעולה של טורקיה. הצי הטורקי פעיל מאד לא רק בים השחור ובים התיכון, אלא גם מבצע פעילות מבצעית בים האדום, בקרן אפריקה, במפרץ הפרסי ובאוקיינוס ההודי. 

הצי הטורקי זוכה לעדנה ולבניין כוח רחב היקף מזה כעשור שנים, כחלק ממימוש האסטרטגיה הטורקית – "דוקטרינת המולדת הכחולה", במסגרתה שואפת טורקיה לבנות את כוחה כמעצמה אזורית ולהגיע לעצמאות כלכלית ואנרגטית, במיוחד תוך שליטה על מקורות הפקת גז בים התיכון. 

 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית