הוועדה לביטחון פנים ערכה סיור בכלא עופר

״הוועדה מבקשת את תגובת הצבא, מדוע נשיא בית הדין הצבאי יהודה, שהיה אמור לפגוש את הוועדה, לא נפגש עמה״, אמרה יו"ר הוועדה לביטחון פנים ח"כ מירב בן ארי

קרדיט: דוברות שב"ס

"הוועדה לביטחון פנים באה לסייר בכלא עופר על מנת להכיר, להעיר ולהעיר ולהיחשף לעבודת שב"ס ולהתנהלות מנגנונים שרחוקים מעין הציבור", אמרה יו"ר הוועדה לביטחון פנים ח"כ מירב בן ארי. חברי הכנסת אורית סטרוק, עמיחי שיקלי, אמיר אוחנה, מאיר יצחק הלוי, איתמר בן גביר ורות וסרמן לנדה הגיעו לסיור בכלא האסירים הביטחוניים עופר.

הביקור כלל סקירה על תנאי האסירים וסקירה על פעילות היחידות המיוחדות בשב"ס. נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי : "סיור הוועדה בכלא הוא הזדמנות לראות את עבודת הסוהר בשטח. מתוך 14,000 כלואים, יש כ-4400 ביטחוניים בכל המחוזות.

״כ-1700 ביטחוניים כלואים במחוז דרום, בכלא קציעות. בכלא עופר כלואים כאלף אסירים, והוא יתרחב ויוכל לקלוט 500 אסירים נוספים. הכלא מתפקד גם כבית מעצר, כשהוא קןלט מצה"ל עצורים. רק כ-10-15% מהכלואים בעופר הם אסירים שנשפטו".

ח"כ איתמר בן גביר: "ייצגתי ביטחוניים יהודים, אז אני יודע שאפשר אחרת. עמירם בן אוליאל יושב 23 שעות ביממה בתוך תא, ואין לו התייחדויות. חשוב לי להבין למה מה שעושים לו לא קורה עם כלל הביטחוניים. אני לא מפנה את הביקורת לנציבה הנוכחית, אבל איך מגיעים למינימום, שמה שנותנים לביטחוני יהודי יתנו לביטחוני ערבי".

ח"כ רות וסרמן לנדה: "אנו נוטים לשמוע את הימנים והשמאלנים הקולניים. התקשורת נהנית לשמוע שחור ולבן, אבל צריך להבין את המורכבות, כשמצד אחד לא רוצים להיטיב עם מחבלים עם דם על הידיים, אך מצד שני יש לנו את בג"ץ מרחב מחיה, שדורש לתת להם מרחב".

ח"כ אמיר אוחנה: "כשהייתי השר האחראי על שב"ס שמעתי את אחד הבכירים בארגון אומר שטכנולוגיה לא מחליפה בני אדם. אמרתי: בהחלט כן, ומיניתי קצין אחראי טכנולוגיה בשב"ס. הנציבה היום מסכימה עם הגישה הזו ומשקיעה יכולות כדי למטב.

״ההתנהלות מול האסירים הביטחוניים היא חוליה מרכזית במאבק בטרור. הרעיון היה שלי ושל קודמי בתפקיד, שתנאי האסירים הביטחוניים חייבים לרדת, והיום התנאים הם הרעים שהיו אי פעם בתולדות המדינה".

נציבת שב"ס קטי פרי: "סוגיות ביטחון צריך לפתור עם כל הגורמים המשפיעים. יש רק ארגון כליאה לאומי אחד והתקופה מאתגרת". 

יו"ר הוועדה, ח"כ מירב בן ארי: "הוועדה מלווה את סוגיית האסירים הביטחוניים ונלחמת בבורות. נמשיך ללוות חקיקה במטרה לתת לשב"ס כלים לעשות את עבודתו הכל כך חשובה. הסוגיה הזו כל כך מטרידה את הציבור. נפעל לחזק את יחידת מצדה, שהיא יחידת עילית אבל אין לה סמכויות שיטור. הוועדה מבקשת את תגובת הצבא, מדוע נשיא בית הדין הצבאי יהודה, שהיה אמור לפגוש את הוועדה, לא נפגש עמה". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית