פייסבוק הסירה חשבונות המקושרים לחמאס

על פי דיווח החברה, החשבונות ביצעו ״התנהגות בלתי אותנטית מתואמת״. עוד הוסרו חשבונות מאיטליה, צרפת, ויטנאם, בלארוס וסין, בשל הפרות שונות של מדיניות החברה הקשורות לתעמולה ולהפצת מידע כוזב

REUTERS/Dado Ruvic/Illustration

פייסבוק (מטא) מדווחת כי הסירה 141 חשבונות אישיים של פלסטינים מהפלטפורמה שלה בחודש נובמבר, נוסף על 79 עמודים (pages), 13 קבוצות, ו-21 חשבונות אינסטגרם. ״מצאנו פעילות זו במסגרת החקירה הפנימית שלנו בנוגע להתנהגות בלתי אותנטית מתואמת באזור, אותה קישרנו לחמאס״, נכתב בדו״ח האיומים מצד מדינות לאום שפרסמה החברה בשבוע שעבר. על פי הדיווח, אותם חשבונות טרגטו בעיקר גורמים פלסטיניים נוספים ברצועת עזה, ובמידה פחותה יותר – גורמים בישראל ובמצרים.

פייסבוק מגדירה התנהגות בלתי אותנטית כ״שימוש בנכסי החברה (חשבונות, עמודים, קבוצות או אירועים) כדי להטעות אנשים או את פייסבוק עצמה בנוגע לזהות, למטרה או למקור הזהות המיוצגת״. החברה אוסרת על התנהגות בלתי אותנטית מתואמת, המוגדרת כ״שימוש במספר נכסי פייסבוק או אינסטגרם תוך עבודה משותפת, כאשר השימוש בחשבונות מזויפים מהווה נדבך מרכזי בפעולה״.

בנוסף, הסירה החברה רשת חשבונות שמקורה באיטליה ובצרפת, שביצעה הטרדות המוניות כנגד אנשי מקצוע רפואיים, עיתונאים ונבחרי ציבור. פייסבוק הודיעה כי הצליחה לקשור פעילות זאת לתנועת מתנגדי חיסונים בשם V_V, עליה דווח כי היא פועלת באלימות ברשת וגם בעולם האמיתי. ״למרות שאיננו אוסרים על כל התכנים של V_V, אנו ממשיכים לעקוב אחרי המצב״, נכתב בדו״ח.

עוד אותרה והוסרה מהפלטפורמה רשת חשבונות וייטנאמית אנטי-ממשלתית, שהגישה המוני תלונות שווא נגד פרסומים וחשבונות של גורמים שונים המקושרים לממשלה בהאנוי, וכן חשבונות מזויפים מפולין (שהופנו בעיקר נגד בלארוס ועיראק), בלארוס (בעיקר נגד מדינות במזה״ת ובאירופה, לאור משבר הגבול הקיים. חלק מהחשבונות זוהו עם שירותי הביון של המדינה), וסין (נגד גורמים בארה״ב ובבריטניה, וכן נגד דוברי סינית בטאיוואן, הונג קונג וטיבט).

גם טוויטר פרסמה בשבוע שעבר דו״ח דומה, וחשפה כי הסירה 3,465 חשבונות המקושרים למדינות לאום, שהפיצו מידע כוזב או היו בעצמם חשבונות מזויפים. המדינות העומדות מאחורי החשבונות, כך על פי החברה, הן מקסיקו, סין, רוסיה, טנזניה, אוגנדה, וונצואלה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית