רפאל רוצה להתחיל להתחרות בתחום לוויניי התצפית? מגייסת אנשי מקצוע בתחום 

בדרישת התפקיד למנהל פרויקט נרשם: ״הובלת תכן לווין ויזינטי״. ייתכן והמטרה היא לפתח מטע״ד או לווין שלם לשוק הלווינים הקטנים. עם זאת, עולה השאלה מאיפה רפאל תביא את ההשקעה הדרושה להכנס לשוק זה

יואב הר אבן, מנכ״ל רפאל. צילום: רפאל

מודעה שפרסמה רפאל ברשת החברתית לינקאדין חושפת, ככל הנראה, את כוונת החברה להתחרות בתחום לוויני התצפית. אזכיר כי רפאל כבר פועלת בתחום החלל, אך בעיקר סביב מנועים ללוויינים ולפני מספר שנים זכתה בפרויקט של משרד הביטחון לבניית שני לווינים (מסווגים). 

בדרישת התפקיד למנהל פרויקט נרשם: ״הובלת תכן לווין ויזינטי. קביעת נקודת העבודה המערכתית. הובלה מקצועית של כלל המובילים ההנדסיים בפרויקט. עבודה צמודה עם צוות המטעד האלקטרואופטי. עבודה מתואמת עם הצוות העסקי לאפיון המוצר והתאמתו לשוק.

״[...] ידע בהנדסת לוויין – יתרון. היכרות עם תפעול לוויין – יתרון. היכרות עם השימוש המבצעי במידע ויזינטי לצרכי מודיעין – יתרון. הזדמנות להיות חלק משמעותי בתכנית גדולה, מרתקת, חדשנית ודינאמית של פרויקט לווייני חללי.״ 

אזכיר כי בישראל פועלות מספר חברות בתחום הלווינים האלקטרואופטיים, ביניהן תעשייה אווירית ו-ISI. אלביט שיחקה ברעיון בעבר אך לא נכנסה לשוק. נראה כי ברפאל החליטו להכנס לתחום. ייתכן והמטרה היא לפתח מטע״ד או לווין שלם לשוק הלווינים הקטנים. עם זאת, עולה השאלה מאיפה רפאל תביא את ההשקעה הדרושה להכנס לשוק זה. 





 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית