רוצים לקנות אלכוהול? תנו מידע ביומטרי

רשת החנויות החדשה Q מציעה עמדות אוטומטיות למכירת אלכוהול. אימות הלקוח נעשה באמצעות זיהוי פנים (השוואה מול ת״ז) וטביעת אצבע. מדיניות הפרטיות של החברה מתירה לה להשתמש במידע שנאסף מלקוחות כראות עיניה 

תמונה: רשת החנויות החדשה Q

רשת החנויות החדשה Q, מציעה שיטה חדשנית לרכישת משקאות אלכוהוליים: מקררי האלכוהול השקופים, מצוידים במצלמות המזהות את פניו של הרוכש. רק לאחר הצגת ת.ז למצלמה, וזיהוי הלקוח כבוגר מעל גיל 18 - הגיל המותר לרכישת אלכוהול, המקרר פותח את הנעילה, ומאפשר לקיחה של משקאות אלכוהוליים, ללא מעבר בקופה, מפגש עם מוכר וללא תשלום פיזי. 

במקררים המיועדים למכירת משקאות אלכוהוליים, הנמצאים בחנות של רשת Q מותקנת מצלמה בחזית. הלקוח מציג בפניה את  תעודת הזהות ולאחר מכן מזין את תאריך הלידה. המצלמה שולחת את המידע לאדמין אנושי, המשווה בין תמונת הלקוח מכניסתו לחנות, לזו שבתעודת הזהות ובכך מאשר את גילו החוקי ופתיחה של המקררים המצוידים במשקאות אלכוהוליים. 

רשת החנויות האוטונומיות בישראל - Q, בה ניתן מעתה לרכוש בשיטה חדשנית ובטוחה אלכוהול, מתבססת על הפיתוח הטכנולוגי של חברת ההיי טק הישראלית "סייב אורג" של היזם ארז גור. הפיתוח הייחודי של סייב אורג מבוסס על קניה בטכנולוגיה מבוססת משקל וראיית מכונה ועתיד לפרוץ דרך ולהצליח היכן שחברות גדולות יותר נכשלו כשביססו מערכות רכישה מורכבות על טכנולוגיה מבוססת צילום.

מדובר בחנויות קמעונאיות בשיטת "שלם וקח" הפתוחות 24/7, המציעות את כל סל הקניות הקמעונאי הבסיסי של מוצרי צריכה ומכולת, המבוססות על אוטומציה מלאה לצרכנים ולבעלי החנויות. מערכת הניהול החדשנית  מקנה יכולות ניהול מלאי, לקוחות, ספקים והנהלת חשבונות באופן אוטומטי ומאפשרת עלויות התפעול מופחתות משמעותית.

הלקוח מבצע הרשמה חד פעמית באמצעות מערכת זיהוי ביומטרית של טביעת אצבע המאפשרת לו כניסה לכל חנויות הרשת. הזיהוי הביומטרי משמש לפתיחת הארונות ולקיחה או החזרת מוצרים למדף, כאשר בסיום התהליך, מחויב הלקוח על הפריטים שאסף וחשבונית נשלחת אליו באמצעות סמס. הפיתוח של "סייב אורג" כולל מערכת מבוססת ראיה ממוחשבת ועיבוד תמונה לזיהוי תכולת מדף. 

על פי מדיניות הפרטיות של החברה, באתר החברה: ״קיו תשמור את המידע שנמסר ו/או שנאסף אודות הלקוח במאגרי המידע שלה והיא תהא רשאית להשתמש בו לפי ראות עיניה, בכפוף להוראות תקנון זה והדין.״ 

בעמותת פרטיות ישראל, מציינים כי "בכפוף לדין" - סעיף 2(9) וסעיך 8(ב) לחוק הגנת הפרטיות - מחייב את מי שאוסף את המידע להשתמש בו רק למטרה לשמה הוא נאסף (במקרה זה - אימות הלקוח). ומי שאמור לפקח על חובות אבט"מ בתקנות זו הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים. 

כאמור, מדובר על שירות אוטומטי שאוסף, בפוטנציאל, מידע ביומטרי כפול - טביעות אצבע ותמונות פרצוף ועל פי מדיניות החברה היא יכולה ״להשתמש בו לפי ראות עיניה״. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית