התעשייה האווירית חתמה על הסכם שיתוף פעולה בתחום הסייבר עם אוקראינה

מטרת ההסכם היא למכור לאוקראינה מאמן סייבר לאומי ולהתמודד על פרויקט בנייה של חוות שרתים ענקית במדינה 
 

בועז לוי, מנכ״ל תעשייה אווירית. צילום: תעשייה אווירית 

התעשייה האווירית הודיעה  אתמול (שלישי) כי חתמה על הסכם כוונות (LOI) עם מרכז התיאום הלאומי לאבטחת מידע האוקראיני (NCCC). שני הצדדים הסכימו לשתף פעולה בכדי ליצור מתודולוגיות ותפיסות של אבטחת מידע עבור מרכז התיאום הלאומי האוקראיני וכן על שיתוף פעולה בינלאומי לגבי טכנולוגיות איתור מתקפות סייבר. 

לדברי התעשייה האווירית המטרה המשותפת של שת"פ זה היא ליצור תפיסת הגנת סייבר המותאמת למרכז התיאום הלאומי האוקראיני ולהשיק תהליך בניית יכולות ברמה הלאומית עבור אוקראינה. צוות התעשייה האווירית ערך מצגת חיה של ,TAME ™ Range מרכז יכולות הסייבר של התעשייה האווירית. המצגת נערכה על התשתית הטכנית של ה- NCCC ונועדה להפגין יכולות מתקדמות בהכשרת אנשי מקצוע בתחום הסייבר ואפשרות להתאמן בסביבה של מתקפות סייבר חיות.

ומה בהמשך? ובכן, על פי מקורות של ישראל דיפנס, חתימת ההסכם נעשית כאשר ברקע ישנו הליך בחירת ספק לבניית חוות נתונים גדולה באוקראינה. היקף הפרויקט, על פי פרסומים גלויים, נע בין 500-700 מליוני דולרים. חוות השרתים אמורה לרכז חוות שרתים ממשלתיות אחרות וכן לספק לאוקראינה אפשרות לכרות מטבעות קריפטוגרפים.

חוות השרתים אמורה לקום בסביבת מתקן להפקת חשמל, זאת, מכיוון שכרייה כזו צורכת הרבה מאד חשמל. עוד נודע לישראל דיפנס כי גם חברת רפאל בוחנת כיצד היא יכולה להתמודד על הפרויקט.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית