דיווח: חברה הונגרית רוצה לרכוש שליטה בחלל תקשורת - ללא החובות של החברה

לפי מתווה העסקה, חברת התקשורת ההונגרית 4IG תקנה 51 אחוזים מחלל תמורת כ-66 מליוני דולרים. לחלל תקשורת חובות בסך של כ-430 מליוני דולרים באג״ח. אם העסקה תצא לפועל, הרוכשים החדשים לא יהיו מחוייבים בכלום לבעלי האג״ח

bigstock

חברת התקשורת ההונגרית  4IG מנהלת מגעים לרכישת השליטה בחרת חלל תקשורת. החברה ההונגרית מנהלת מו"מ לרכישת כ-51 אחוזים מחלל תקשורת באמצעות הנפקה פרטית של מניות תמורת כ-215 מיליון ש״ח, מחיר של 8.5 שקל למניה. מדובר בחברה ציבורית  הונגרית שמניותיה נחרות בבורסה לניירות ערך בבודפשט והיא עוסקת בתחומי טכנולוגיה, מדע ותקשורת. 

מנכ"ל חלל תקשורת  דן זיצ'ק מסר: "מדובר בהבעת אמון משמעותית בחברה ובפעילותה, וזה מהלך חשוב ביישום התכניות האסטרטגיות של החברה. כניסת החברה ההונגרית כבעלים תסייע במימוש התכנית האסטרטגית, שעיקרה מעבר מאספקת קיבולת לוויינית לספקית שרותי תקשורת על גבי לוויין, הכוללים שירותים מקצה אח קצה ומתן פתרונות כמו איפיון, תכנון, הקמה ותפעול רשתות תקשורת לוויינית.

"החברה ההונגרית תזרים הון לחברה ותשפר את חוסנה הכלכלי ואת יכולותיה. החברה הזאת זכתה במכרז של ממשלת הונגריה לבניית לוויין לאומי, שיאופיין ויתוכן על ידי חלל תקשורת ויהיה לוויין המשכי לשירותי הלוויין עמוס 3. השלמת העסקה תלויה במו"מ, בדיקת נאותות וקבלת אישורים רגולטוריים של משרד התקשורת, של האסיפה הכללית של חלל תקשורת וחתימה על הסכמים מחייבים. המו"מ צפוי להימשך עד אוגוסט  2021". 

חלל תקשורת דיווחה אתמול על הארכת ההתקשרות שלה עם ממשלת ישראל בלוויין עמוס 4 לשלוש שנים נוספות בהיקף של 12.6 מיליון דולר. החברה מפעילה שרותי תקשורת לוויינית באמצעות הלוויינים עמוס 3, עמוס 7, עמוס 4 ועמוס 17. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית