אמטרין – הסוואה מתקדמת לשדה הקרב המודרני

חברת Ametrine Technologies מפתחת פתרונות הסוואה מפני אמצעים תרמיים לראיית לילה. ״בתוך עשור, כל החיילים והכלים בשדה הקרב, יהיו מצוידים בצורה כלשהי של הגנה על ידי הסוואה רב-ספקטרלית״, מסביר עמירם לוינברג, שותף מייסד ב JAL Venture ויו"ר Ametrine. הכתבה בשיתוף חברת Ametrine Technologies

קרדיט: Ametrine Technologies Ltd

חברת אמטרין (Ametrine Technologies Ltd) מקיבוץ להבות חביבה, הוקמה בשנת 2011, על רקע לקחי מלחמת לבנון השניה. אחד ממייסדי החברה, אלעד מורג, קצין חי"ר במילואים, חווה ממקור ראשון את האיום הגובר אליו חשופים כוחות צה"ל כתוצאה מזיהוים על ידי האמצעים התרמיים לראיית לילה של חיזבאללה.

מאז, היכולת לפעול בחסות החשכה ולהפתיע את האויב קטנה משמעותית בגלל התפוצה של אמצעי ראיית לילה וסנסורים מתקדמים אשר מולם פתרונות ההסוואה הקיימים מוגבלים ביכולותיהם. אלעד ואורי קפלן, הקימו את Ametrine על מנת לתת מענה לצורך בהסוואה מתקדמת ולהחזיר את היתרון ללוחמים.

מייסדי החברה ומשקיעיה זיהו את ההזדמנות בטכנולגיה היחודית ופוטנציאל השוק הנובע מהפער המבצעי איתו מתמודדים כל הצבאות בעולם. Ametrine פיתחה מאז היווסדה ישומי ננו-טכנולוגיה מתקדמים אשר מחזירים ללקוחותיה את היתרון של לחימה/ איסוף בכל שעות היממה. הטכנולוגיה מוגנת הפטנט בישראל ובחו"ל, מקנה ליחידות בשטח ארגז כלים טכנולוגי ופתרונות למגוון יישומים ניידים ונייחים, ביבשה, באוויר ובים. 

המשקיעה העיקרית בחברה היא קרן ההשקעות JAL Ventures, אשר זיהתה את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה פורצת הדרך של Ametrine כבר בתחילת דרכה של החברה.

עמירם לוינברג, שותף מייסד ב JAL Venture ויו"ר Ametrine: "אנחנו מעריכים כי בתוך עשור, כל החיילים והכלים בשדה הקרב, יהיו מצוידים בצורה כלשהי של הגנה על ידי הסוואה רב-ספקטרלית. מוצרי Ametrine צברו בארץ ניסיון מבצעי רב  שמסייע לחברה להשיג מכירות משמעותיות בשוק האמריקאי שהוא הגדול והמפותח בעולם."  לצד JAL Ventures, השקיעו ב Ametrine משקיעים נוספים, הבולטים הם "גפן קפיטל" המתמחים בין היתר בהשקעות בחברות ביטחוניות.

המוצר הראשון שפיתחה החברה הם מדים אשר הופכים את החייל ל"בלתי נראה" ממרחקים מסוימים. אלו למעשה המדים המבצעיים הראשונים שהוכחו כיעילים בצמצום טווח הזיהוי ובהפחתת החתימות התרמיות של מטרות נעות. אמטרין מספקת הסוואה מולטיסקטרלית בכך שהיא גורמת למטרה "להתמזג" עם הסביבה החיצונית. עם השנים הפתרונות שמציעה החברה לצבאות הפכו מגוונים ורחבים יותר, ונותנים מענה רחב לצרכי הסוואה מתקדמת בשדה הקרב. 

פתרונות החברה נמצאים בשימוש מבצעי שוטף בארץ ובעולם. עיקר פעילותה כיום היא כקבלן ראשי מול משרד ההגנה האמריקאי דרך חברת בת בארה"ב. ל Ametrine מפעלי יצור במרילנד ובטקסס אשר נותנים מענה לשוק האמריקאי ולמערכת הבטחון.

בנוסף, לחברה גוף פיתוח בישראל ובארה"ב הכולל מומחים מהאקדמיה, מהנדסים, יועצים טכנו-מבצעיים מהעולם המבצעי וגוף יצור מקומי. כיום שוקדת החברה על פתוחים מתקדמים שיתנו מענה לפלטפורמות ניידות בעידוד ובתמיכת לקוחותיה בארץ ובארה"ב.

שי פלטי, מנכ"ל החברה בשלוש השנים האחרונות, אומר: "החברה חווה צמיחה מהירה ביותר,  חזון המייסדים והמשקיעים פוגש שוק הצמא לפתרונות ש  Ametrine מציעה, החברה עובדת בצמוד ובגאווה עם הלקוחות הצבאיים המתקדמים בעולם ותמשיך להוביל את תחום ההסוואה המתקדמת". 

אתר אמטרין: http://ametrine.tech/index.php/home

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית