חתן פרס ביטחון ישראל, אבי הר אבן, נפצע קשה בהצתת המלון בעכו

אבי הר אבן (84), מנהל סוכנות החלל הישראלית לשעבר, בכיר התעשייה האווירית, וחתן פרס ביטחון ישראל. הוא אביו של מנכ״ל רפאל - יואב הר אבן

אבי הר אבן

קרדיט: טל ענבר - wikipedia

אבי הר אבן (84), מנהל סוכנות החלל הישראלית לשעבר, בכיר התעשייה האווירית, וחתן פרס ביטחון ישראל נפגע קשה בשריפת מלון ״האפנדי״ בעכו. הר אבן התארח במלון בליל שלישי, כאשר הוצת המקום בפרעות בעיר. בשריפה נפגעו קל גם בן 17 ובת 76 משאיפת עשן. באותו ערב הוצתו גם מבנה של המשטרה בעיר ומסעדת "אורי בורי״.

לפי אתר החדשות וואלה, הר אבן סבל מכוויות כאשר הועבר לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב״ם בחיפה, ״מצבו יוצב אבל הוא עדיין מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כשהוא מונשם ומורדם״, לפי הדיווח.

הר אבן שימש בתפקידים בכירים בתעשייה האווירית. ב-1995 מונה למנהל סוכנות החלל הישראלית, תפקיד אותו מילא עד 2004. הוא עמית מחקר בכיר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר אילן. בנו, יואב הר אבן, הוא קצין צה״ל בדרגת אלוף במיל׳ ששימש כראש אגף המבצעים, ומכהן כיום כמנכ״ל רפאל.

את אירוע ההצתה בו נפגע הר אבן תיאר חמודי, שגר סמוך למלון אפנדי, לאתר ״הארץ״: "ראיתי אנשים זורקים בנזין. בהתחלה היו שבעה או שמונה  אנשים, אחרי זה הגיעו 50 רעולי פנים. נכנסתי אל המלון לראות שהכל בסדר, עלינו למעלה וראיתי את כל האורחים בחדרים. הם לא הבינו מה קורה ועזרתי להם לצאת מהכניסה השנייה של המלון״. 

הר אבן הוא גם חלק ממשפחת מגזין ואתר ישראל דיפנס וכתב בעבר טורי דעה במגזין.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית