סין מנצלת טכנולוגיות-על אמריקאיות לפיתוח מערכות הנשק שלה

המפעל החשאי לפיתוח הטילים המתקדמים, China Aerodynamics Research and Development Center (CARDC), פועל בשותפות עם חברת Phytium Technology

http://www.npc.gov.cn/englishnpc/c23934/202103/653393aa840248919ffe536f1db91181.shtml

במפעל חשאי בדרום-מזרח סין, מפתחת סין טילים שגא-קוליים מתקדמים, בטכנולוגיות ייחודיות. מטרתם של הטילים הסינים היא לפגוע בנושאות המטוסים האמריקאיות המפליגות בים סין הדרומי ובמטרות אסטרטגיות על אדמת טאיוואן. פיתוח הטילים מתבצע באמצעות מחשבי-על מתוחכמים ומתקדמים, המבוססים על שבבים זעירים, שפותחו בחברה סינית בשם Phytium Technology.

שבבים אלו מופעלים ומתוכננים באמצעות תוכנות שפותחו בחברות תוכנה בטאיוואן על ידי האמריקאים. התוכנות האמריקאיות הושגו, ככל הנראה, באמצעות מבצעי ריגול תעשייתי סיניים בטאיוואן ובאמצעות תקיפות סייבר. Phytium Technology היא חברה מסחרית עצומה בגודלה, לה שאיפות אסטרטגיות להשתלט על שוק ייצור השבבים העולמי ולהפוך למובילה בו, ובעיקר בתחרות העולמית מול ענקית השבבים אינטל.

חברה זו, למרות שהיא לכאורה אזרחית לחלוטין, נמצאת בבעלות ומנוהלת על ידי הגוף האחראי למחקר ופיתוח בצבא סין (גוף דומה למפא"ת, מנהל פיתוח הטכנולוגיות הישראלי, של משרד הביטחון. Phytium מספקת מוצרים דואלים, מחד לתעשיות המחשבים בקצווי תבל, ומאידך לתעשיות הנשק הסיניות. סין משתמשת ברכיבים אזרחיים מתקדמים גם במערכות צבאיות אותן היא מפתחת. 

המפעל החשאי לפיתוח הטילים המתקדמים, China Aerodynamics Research and Development Center (CARDC), פועל בשותפות עם חברת Phytium Technology ובטילים אותם מפתח ומייצר המפעל משולבים רכיבים מתקדמים של Phytium. 
בראשית אפריל, הוכנסה על ידי ממשל ביידן חברת Phytium יחד עם עוד שש חברות סיניות נוספות לרשימה השחורה של החברות, איתן נאסר לקיים פעילות מסחרית כלשהי. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית