שת"פ סעודי-אמירתי לייצור רכבים צבאיים

החברה האמירתית נימר (Nimr) חתמה על הסכם לייצור של הרכב המוגן בהנעה ארבע-גלגלית מתוצרתה ה-JAIS במפעלי התעשייה הצבאית הסעודית (SAMI) בסעודיה
 

SAMI and Nimr have signed a teaming agreement to transfer armored vehicle production and technology to Saudi Arabia. (SAMI)

בפעם הראשונה ביחסים בין סעודיה ואיחוד האמירויות, 2 חברות משתי המדינות חתמו על שת"פ ליצור רכבים צבאיים. האתר Defensenews.com  מדווח כי במהלך תערוכת IDEX 2021 הנערכת כעת באבו דאבי, חתמה החברה האמירתית  נימר (Nimr), חברת-בת של הקונגלומרט האמירתי EDGE  על הסכם לייצור של הרכב המוגן בהנעה ארבע-גלגלית מתוצרתה ה-JAIS במפעלי התעשייה הצבאית הסעודית (SAMI)  בסעודיה.

ההסכם, המיועד להניח את הבסיס למיזם-משותף ארוך-טווח בין שני הגופים, מחייב את מתן הטכנולוגיה של Nimr לסעודיה כדי שתעשיית הממלכה תוכל לייצר את רכב ה-JAIS ולפתח את שרשרת האספקה שלה. לדברי מנכ"ל Nimr, אברי דו פלסיס, מוקדם מדי לקבוע את שווי  עסקה זו או את מספר הרכבים שייוצרו.

רכב ה-JAIS מוגן בפני מוקשים ומפני מארבים, עליו מותקנת מערכת למיגון הצוות מפני מוקשים, מטעני חבלה מאולתרים ואיומים בליסטיים. ה- JAIS נבחר לייצור בערב הסעודית לאחר שהתמודד מול כלי רכב אחרים במכרז שנוהל על יד התעשייה הצבאית הסעודית ומומחים צבאיים סעודים.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית