BAE העבירה את גרסת הפיקוד הראשונה של הנגמ"ש האמפיבי למרינס

גרסת הפיקוד (ACV-C) נועדה לספק את האיכויות הגבוהות ביותר של תקשורת, תיאום וניתוח בשדה הקרב כדי לתמוך בפיקוד ובקרה
 

https://www.baesystems.com/en-us/article/first-command-variant-for-acv-program-delivered-to-marines-for-testing

חברת BAE Systems הודיעה בשבוע שעבר כי העבירה לחיל הנחתים האמריקאי את הרכב הראשון של גרסת הפיקוד של הנגמ"ש האמפיבי (ACV) החדש לצרכי בחינה. גרסת הפיקוד (ACV-C) נועדה לספק את האיכויות הגבוהות ביותר של תקשורת, תיאום וניתוח בשדה הקרב כדי לתמוך בפיקוד ובקרה.

החברה מספרת כי קיבלה חוזה למסירת שתי גרסאות לחיל הנחתים במסגרת תוכנית משפחת רכבי ACV: נושא גייסות ACV-P ונגמ"ש פיקוד ACV-C. בימים אלו נמצא תותח 30 מ"מ (ACV-30) בשלבי תכנון ופיתוח ומתוכננת גם גרסת נגמ"ש חילוץ (ACV-R).

בנגמ"ש הפיקוד ACV-C ישנן מספר תחנות עבודה המיועדות לשמירה וניהול מודעות מצבית בשדה הקרב. עמדות העבודה נגישות לרשתות עצמאיות לתקשורות דיגיטליות מתקדמות תוך כדי תנועה. יכולת זו תומכת בסנכרון מידע מיידי ביישום של כוח הלחימה. פלטפורמת ה-ACV תוכננה לצמוח ולהסתגל לצרכי המשימה, מה שמאפשר מרחב ליכולות חדשות ככל שהטכנולוגיה מתפתחת כגון שילוב של מערכות צריח, מערכות סיור, מערכות לוחמה אלקטרונית, מערכות הגנ"א וכטב"מים.

חיל הנחתים ומערכות BAE נכנסו לייצור בקצב מלא של תוכנית ה-ACV עם קבלת החוזה בדצמבר 2020 והגיעו לנקודת הציון המשמעותית ביותר של התכנית עד כה, לצד החלטת חיל הנחתים להכריז על יכולת מבצעית ראשונית (IOC) של הנגמ"ש. בימים אלה עובדים על גרסת הנגמ"ש עם תותח ה-ACV-30.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית