הצבא האמריקאי מפתח טקסטיל חכם

מטרת AFFOA היא לפתח את תחום הטקסטיל החכם, שישולבו בו סיבים מתקדמים, סנסורים, לדים (LED's), תאים סולרים ועוד

youtube.com

בתחילת אפריל שנה זו הכריז אש קרטר, מזכיר ההגנה של ארה"ב, על הקמת קונסורציום ל"טקסטיל חכם", Advanced Functional Fibers of America (AFFOA), בהובלת MIT, ובהשתתפות כ-100 גופים, ובהם חברות תעשייה, מעבדות מחקר פרטיות, גופי מחקר, אוניברסיטאות, וארגוני ממשל מדינתיים מ-28 ממדינות ארה"ב. בקבוצה נכללות חברות מתחומים שונים כמו אינטל, יצרנית מכשירי אודיו בוש, חברות ננו-סיבים ויצרניות טקסטיל מסורתי.

מטרת AFFOA היא לפתח את תחום הטקסטיל החכם, שישולבו בו סיבים מתקדמים, סנסורים, לדים (LED's), תאים סולרים ועוד. משרד ההגנה רואה בפיתוח בתחום זה פוטנציאל עצום לשדה הקרב, לצבא ולתחומי הביטחון השונים, כמו מצנח חסין מפני חורים, בדים נגד חום ושריפה, בדים היכולים להתריע על חומרים כימים או רדיואקטיביים, יכולת מדידה של נתונים שונים בגופם של חיילים, ובכלל זה איתות על מצבים מסוכנים ופציעות, יצירת אנרגיה ושימורה ועוד.

שר ההגנה האמריקני רואה את הפוטנציאל הגלום בתחום עצום והודיע על השקעה של 75 מיליון דולר מתקציב ההגנה, שיתווספו ל-250 מיליון מהמגזר העסקי וממשלי המדינות השונות.  AFFOA הוא המוקד השמיני המוקם במסגרת The National Network for Manufacturing Innovation  (NNMI) מיזם של ממשל אובמה שנועד לחדש ולחזק את יכולת החדשנות והייצור של ארה"ב ולהחזיר אותה למקומה כמובילה לא רק חדשנות וטכנולוגיה, אלא גם ייצור.

מוקדים נוספים שהוקמו: הדפסת 3D ; מתכות קלות ומורכבות; יישומי חלקיקי אור (פוטוניקה); יצור אנרגיה ועוד. על פי הצהרת הממשל הוא התחייב עד כה ל-600 מיליון דולר להשקעה בשמונת המוקדים שהוקמו מתוך 15 מתוכננים, וזאת בתוספת ל-1.2 מיליארד מגופים אחרים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית