תרגיל משותף לצה"ל, חיל הנחתים וצבא ארה"ב

החודש קיימה זרוע היבשה אימון משותף עם ה'מארינס' וצבא ארצות הברית, בו תורגלו צניחות, לחימה בשטח בנוי, קרב מגע ושיטות ירי

מקור: אתר צה"ל http://www.idf.il/1133-22256-he/Dover.aspx

לוחמים מיחידות זרוע היבשה וביה"ס ללוחמה נגד טרור (לוט"ר) קיימו בסוף החודש שעבר בארץ תרגיל משותף עם יחידות לוחמים של חיל הנחתים המארינס, וצבא ארה"ב (U.S ARMY).

בתרגיל, 'נובל שארלי',  שנמשך כשבועיים, השתתפו מטוסי תובלה ולוחמים משני הצבאות, ותורגלו נושאים רבים, ביניהם צניחות, לחימה בשטח בנוי, קרב מגע, שיטות ירי, סריקת מבנים ועוד. מטעם צה"ל השתתפו בתרגיל יחידות ההצנחה והטסה, ביה"ס לוט"ר ויחידת עוקץ, שלוחמיה הוצנחו ממטוס תובלה אמריקני. היחידות האמריקניות מוצבות בדרך כלל בגרמניה. מפקד ביה"ס לוט"ר, סא"ל אז בן שאנן, אמר לאתר צה"ל: "בשת"פ הזה יש חשיבות לשני הצבאות, שלהם אינטרסים ואתגרים משותפים, לכן החלפת המידע  היא קריטית".

חיילי המארינס וצבא ארה"ב התאמנו בתנאי לחימה אורבאנית שהם מכירים היטב מסביבת לוחמה אזרחית בעיראק ובאפגניסטן. התרגיל 'נובל שארלי' הוא הגדול ביותר מזה שנים השתתפות שני הצבאות, וכבר נקבע מועד לתרגיל הבא, בשנת 2017. מפקד טייסת תובלה רס"ן א., סיפר כי "לוחמי עוקץ הוצנחו ממטוסים אמריקניים. רמות השיתופיות היו גבהות ביותר. מטוס אמריקני הוביל מטוס שלנו והצניח לוחמים שלנו, וביצענו טיסות במבנה". למטוסים האמריקניים המוצבים בגרמניה יש מגבלות רבות של טיסה מבחינת גובה הטיסה ומגבלות רעש – בטיסות בתרגיל בישראל הם היו פטורים ממגבלות אלו.

אחת המשתתפות בתרגיל היתה החובשת הקרבית במארינס סמל דרגה 1 (SERGEANT FIRST CLASS) סטיבס ג'קסון, שהיא ממוצא אפרו-אמריקני, ועל כך אמרה: "צבא ארה"ב הוא המקום אליו אני שייכת. בעולם האזרחי נושאי מגדר, גזע ומראה חיצוני מאוד בולטים. בצבא מודדים אותך אך ורק על פי היכולות שלך".

סגן ר. מלוט"ר הוביל את הלוחמים האמריקנים לתצפית על כפר מסויים, וסיפר להם על הלחימה ב'צוק איתן' ועל תקיפות טרור ורצח תושבים. "הם הבינו שבעוד שהם, האמריקנים, נלחמים אלפי ק"מ מהבית, אנו כאן נלחמים על הבית", אמר הקצין הישראלי. ואילו עמיתו מארה"ב, מ"פ במארינס, קפטן מייק מקניקולה, סיכם ואמר: "האימון המשותף מחדד את ההבנה של המצב הביטחוני בארץ. פה האיום הוא מוחשי ומיידי. הלוחמים בצה"ל מרגישים בצורה מובהקת שהם מגנים על הבית".

בסיום התרגיל נערך טקס עסקת חליפין: לוחמי צה"ל, הנחתים וצבא ארה"ב החליפו ביניהם סמלים, סיכות, דרגות וכומתות כמזכרות. אמר מ"מ בחיל הנחתים, סג"מ בריאן פיטסמונס: "אנו שמחים לעבוד עם צה"ל, בסופו של דבר יש לנו אותה מטרה – לשרת את מדינותינו ולהגן על משפחותינו". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית