לזהות ולאבטח

מערכות זיהוי תמונות ישראליות מוצבות בנמלים ברחבי העולם. פיילוט של מערכת מתוצרת HTS מוצב כבר במקסיקו והביקוש בתחום גובר

מערכות לזיהוי תמונה שפותחו בישראל מוכנסות לשימוש בנמלי תעופה וים בעולם כחלק מהמערך הביטחוני שלהם. המערכות שפותחו על ידי חברת HTS מסוגלות לזהות תמונה ברמת דיוק גבוהה.

מערכות כאלה מותקנות כיום בשערי הכניסה לרכב של נמל התעופה בן גוריון ומסוגלות לזהות מכונית שיש לגביה התראה ביטחונית. מערכות דומות מותקנות בכניסה לחניונים אוטומטיים בערים הגדולת והן מזהות רכבים של מנויים ופותחות את המחסום בכניסה.

פיליפ אלוביק, מנכ"ל חברת HTS, אמר לישראל דיפנס כי בהרבה מקרים לא מספיק לזהות את מספר הרישוי של הרכב ולכן המערכת שפותחה על יד החברה מזהה גם את סוג הרכב לפי קוי המתאר שלו - "זה נותן אלמנט זיהוי נוסף". פיילוט של המערכת החדשה מבוצע כיום במקסיקו ונראה כי הוא יתפוס תאוצה בעולם בגלל שהוא מגדיל את אמינות המערכת.

בעיה נוספת היא לזהות רכב בסביבה "רועשת" לדוגמא בתנאי ראות לא טובים או כאשר המכונית נעה במהירות גבוהה מאוד. אלוביק אומר כי המערכת עושה שימוש באלגוריתמים מתקדמים המנתחים את הנתונים האופטיים ומשיגים זיהוי ברמה אמינות גבוהה מאוד.

מטה רוטנברג, סמנכ"לית הפיתוח העסקי של החברה, אמרה כי יש ביקוש גדל והולך למערכות בתחום ביטחון המולדת. היא גילתה כי בשני תחומים כבר יש התחלה של התקנות - האחד הוא בכל הקשור לפרויקט MEGA PORT האמריקני שמטרתו להבטיח שמכולת מטען שלא נבדקה ביטחונית לא תיכנס לאחד מנמלי הים בארה"ב. לצורך כך מסמנים את המכולות בנמל המוצא והמערכת האופטית קוראת את הזיהוי בנמל היעד. "שלוש מערכות כאלה מותקנות כבר בשלושה נמלים בעולם", היא אומרת ומסרבת לחשוף פרטים נוספים.

היא מגלה כי מערכת כזו מותקנת בנמל התעופה סכיפול באמסטרדם שהון בין העמוסים ביותר בעולם. המערכת בודקת קוד זיהוי שמוטבע על כל מכולה שמשמשת להטענת מזוודות הנוסעים לתוך בטן המטוס. היא מסוגלת לזהות מכולה שלא קיבלה אישור בטחוני.

בימים אלה עוסקת חברת HTS בפיתוח הדורות הבאים של מערכות לזיהוי תמונה ופיליפ אלוביק אומר כי העניין במערכות גדל מחודש לחודש. "יש כאן אמצעי מעולה בתחום האבטחה וככל שהטכנולוגיה שלנו מתקדמת, העניין גדל עוד יותר". לדבריו הוא צופה לראות את המערכת מותקנות ביותר פרויקטים של אבטחה בעולם כולו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית