"מתכננים לנגוס בשוק האמריקאי"

מנכ"ל אלתא על פתיחת המפעל במרילנד, ארה"ב: "נוכל למכור רק מערכות ברמת בלמ"ס, אבל גם עם המגבלה הזו יש שם פוטנציאל עסקי ענק"

צילום: אלתא, תע"א

אלתא, חברת הבת של התעשייה האווירית, פתחה מפעל במרילנד והיא החלה בשיווק מסיבי של מערכות שהיא מייצרת. נסים הדס, מנכ"ל אלתא, אמר לישראל דיפנס כי החברה החדשה ELTA NORTH AMERICA תאפשר לאלתא, מן המובילות בתחום מערכות המכ"ם, לנגוס יותר בשוק האמריקאי הגדול.

הדס הסביר כי האמריקאים מוציאים את תקציב הביטחון שלהם כמעט רק בארה"ב וזאת בגלל החוק שמחייב זאת. זה מחייב חברה כמו אלתא שיש לה מוצרים שמתאימים גם לשוק האמריקאי, להקים חברה מקומית. "בעזרת החברה החדשה נוכל להגדיל מאוד את המכירות בארה"ב המסתכמות כיום בכ-25 מיליון דולר בשנה", אמר מנכ"ל אלתא.

 לדבריו בעזרת החברה החדשה ניתן יהיה להשיג גידול דרמטי של מכירות אלתא בארה"ב. התכנית היא להציע לשוק האמריקאי מערכות מכ"ם מתקדמות בעיקר לנושא של הגנת גבולות והגנה על מתקנים. בשני תחומים אלה יש לאלתא פתרונות מתקדמים ביותר. "נוכל למכור שם רק מערכות ברמת בלמ"ס אבל גם עם המגבלה הזו יש שם פוטנציאל עסקי ענק", אמר הדס.

במפעל החדש במרילנד מועסקים כיום 15 עובדים אבל הדס מעריך כי תוך מספר שנים (שלוש עד ארבע) יעבדו בו מאות בני אדם. המערכות של אלתא, בעיקר המכ"מים על סוגיהם השונים, מבוקשים כיום בעיקר להגנה על גבולות ועל מתקנים אסטרטגיים. בארה"ב הביקוש הוא בעיקר על גבול מקסיקו למניעת הגירה לא חוקית ובהגנה על מתקנים רגישים כמו נמלים, תחנות כח וכורים גרעיניים. אלתא היא אחת מהפעילויות המוצלחות ביותר של התעשייה האווירית והמכירות שלה גדלות בהתמדה. זאת בגלל שבכמה תחומים של מכ"ם היא חברה מובילה ברמה עולמית.

 

***

תמונה: ניסים הדס (צילום: אלתא)

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית