שת״פ בין סייבלום לרנו-ניסאן-מיצובישי בתכנון הגנת סייבר

הסטארט-אפ הישראלי ומעבדת החדשנות של קבוצת ענקיות הרכב יתמקדו בפיתוח פתרון שיחשב את רמת הסיכון הכוללת ברכב

מימין: אלדד רזיאל, ראש תחום סייבר במעבדת החדשנות, אטיין ברבייה, מנהל המעבדה, וסלאבה ברונפמן, מנכ״ל סייבלום. צילום: יח״צ

חברת הסטארטאפ הישראלית סייבלום (Cybellum), המפתחת פתרונות להערכת חשיפה לסיכוני סייבר ברכב, מכריזה על שותפות אסטרטגית עם מעבדת החדשנות של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי בתל אביב. השתיים ישתפו פעולה בפיתוח טכנולוגיות הגנת סייבר חדשניות שיוטמעו בשוק הרכב.

קבוצת הרכב פועלת בארבעה תחומי חדשנות מרכזיים במטרה לפתח את תחבורת העתיד: רכב חשמלי, רכב מחובר ושירותים מחוברים, רכב אוטונומי, ושירותי ניידות חדשים. כחלק ממערך זה, אחד התחומים בהם מתמקדת המעבדה בתל אביב הוא הגנת סייבר.

כיום, הערכת הסיכונים בתעשיית הרכב מתנהלת ברובה באופן ידני או תוך שימוש בכלים אוטומטיים ברמת רכיב אחד בלבד. מאחר וברכב ישנן מערכות מסובכות הכוללות מעל מאה רכיבים, עם מערך עשיר של חיבורים פנימיים, מתודולוגיה ידנית שכזו לא עומדת בקנה אחד עם אסטרטגיית הגדילה של חברות הרכב, ומספקת רק מידע חלקי לגבי חולשות הסייבר הפוטנציאליות ברכב. שיתוף הפעולה האסטרטגי החדש יתמקד בהערכת סיכונים ברמת הרכב כמכלול, על בסיס ארכיטקטורת מודל הרכב, ועל בסיס החיבורים בין רכיבי התוכנה והחומרה ברכב.

"במעבדה אנו בוחנים גישות חדשניות לפתרון הבעיות החשובות ביותר בתעשייה שלנו, בהן הגנת סייבר", מסר אטיאן ברבייה, מנהל מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בתל אביב. "ניהול אבטחת תוכנה כבר אינו בגדר אופציה עבור יצרני הרכב. בעתיד, תוכנות יפעלו באופן אוטונומי לחלוטין, וידעו לבדוק ולתקן את עצמן. הצוות של סייבלום פיתח את עקרונות היסוד לטכנולוגיה הנחוצה כדי להפוך את העתיד הזה למציאות".

סלאבה ברונפמן, מנכ"ל סייבלום, הוסיף כי "למובילי המעבדה ניסיון רב בארכיטקטורות רכב קיימות ועתידיות, והם מייחסים חשיבות רבה לנושא אבטחת הסייבר. ביחד אנחנו יוצרים חזון משותף של האופן בו יש לפתח ולנהל את מחזור החיים של תוכנת רכב על מנת לעמוד במציאות החדשה של השוק. שיתוף הפעולה יסייע בקידום הפעילות העסקית שלנו ובעיקר בשיפור הבטיחות של נהגי המכוניות ברחבי העולם".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית