צה"ל מקים מרכז לוגיסטי מתקדם: "שינוי מן היסוד"

משרד הביטחון הודיע כי חברת שפיר-אוריין זכתה במכרז להקמת המרכז, והיא תקבל עליו זיכיון לתקופה של 26 שנה. המרכז ישלב טכנולוגיה מתקדמת לניהול מלאי ואמור לקום ב-2024-2026 בשלושה מוקדים (בצפון, בדרום ובמרכז)

הדמיה של אחד ממוקדי מרכז הלוגיסטיקה החדש של צה"ל. צילום: משרד הביטחון

משרד הביטחון הודיע היום (ד') כי קבוצת החברות שפיר-אוריין לוגיסטיקה זכתה במכרז להקמת מרכז ההספקה המטכ"לי המתקדם של צה"ל, בהובלת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל). הקבוצה תתכנן, תקים ותפעיל את מרכז ההספקה החדש במסגרת זיכיון לתקופה של 26 שנים. על פי משהב"ט, הפרויקט צפוי להוביל לחסכון של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

במכרז התמודדו חמש קבוצות: שיכון ובינוי, ממ"ן ואלייד; אשטרום, אפקון ופליינג קרגו; שפיר-אוריין; מנרב, אלקטרה; ו-Leidos, הכשרת היישוב ו-Seldat. החתימה על חוזה הזיכיון צפויה בחודשים הקרובים, ואחריה יעמדו לרשות שפיר-אוריין שנה לצורך סגירה פיננסית ועוד כארבע שנים להקמת הפרויקט. אט"ל החל באיחוד ארגוני של כלל המרכזים הלוגיסטיים תחת מפקדת מרכז ההספקה האחוד (המרה"ס). המרכז הלוגיסטי האחוד יהיה מורכב משלושה מוקדים – בצפון, במרכז ובדרום – ופעילותו צפויה להתחיל ב-2024 עד 2026. שלושת המוקדים שנבחרו למרה"ס מתבססים על מחנות קיימים.

המרה"ס צפוי לכלול יותר מ-250 אלף מ"ר בנוי לגובה בכדי לצמצם שימוש בקרקע ולהימנע מהרחבת שטחי המחנות. התכנסות צה"ל לכדי שלושה מוקדים לוגיסטיים צפויה לפנות כ-1,800 דונמים - חלק ניכר מהם באזורי הביקוש - מה שעשוי לאפשר למדינה לבנות עשרות אלפי יחידות דיור ולפתח שטחים פתוחים וציבוריים.

תפיסת ההפעלה של מרכז ההספקה החדש מבוססת על טכנולוגיות מתקדמות לשליטה במלאי, בשילוב מערכות אוטומציה שונות. משרד הביטחון מסר כי בכל אחד מהמוקדים יאוחסן מגוון רחב של ציוד המאפשר את הקיום השוטף של צה"ל, בשגרה ובחירום - החל במחט לעירוי וכלה בחלקי חילוף לטנקים. תכנון המרכזים נעשה מתוך מחשבה על שיפור המענה המבצעי מבלי לוותר על התייעלות וחיסכון בהוצאות תפעול, בתשלומי ארנונה, בעלויות הפצה, שמירה על המלאי ועוד.

ראש מינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') איציק כהן, אמר בעקבות ההחלטה במכרז: "מדובר ביום משמעותי, במיוחד עבורי כמי ששירת כראש חטיבת הלוגיסטיקה בצה"ל שנים רבות. היום החטיבה מתחברת לעידן הטכנולוגי בהקמת תשתית חכמה, חדשנית ויעילה, שתצעיד את צה"ל עוד שנים קדימה. מינהל המעבר דרומה ממשיך לקדם פרויקטים לאומיים ענקיים, הכוללים פינוי מחנות צה"ל מאזורי ביקוש לטובת בניית יחידות דיור".

ראש אט"ל, אלוף איציק תורג'מן, הגיב להחלטה במכרז ואמר כי "הקמת מרכז האספקה האחוד של צה"ל אינה בבחינת עוד שינוי ארגוני, אלא מהווה שינוי מן היסוד של כל שיטת ההפעלה של המענה הלוגיסטי לצה"ל ומעמיקה את השותפות בין צה"ל למשק האזרחי - בשגרה ובחירום. זהו עתיד להיות המרכז הלוגיסטי הגדול ביותר במזרח התיכון. במעלה הדרך קיימנו תהליכי למידה משותפים עם חברות אזרחיות אשר מפעילות מרכזים לוגיסטיים בסדרי גודל קטנים יותר, ועמדנו על הצרכים הייחודים לצה"ל בעידן הטכנולוגי ואל מול משימות החירום. האתגר הבא המונח לפתחנו הוא הקמתה של הרשת הלוגיסטית, הנשענת על יכולות המרה"ס ומאפשרת מענה זמין, יעיל, מתקדם, מותאם ומיטבי עד לקצה המבצעי בהתאם לצרכיו בשגרה - ובוודאי שבעיתות חירום".

הכתבות הכי נקראות באתר:

ראש השב"כ: "סיכלנו בשנה האחרונה 560 פיגועים"

סוכם: תוספת תקציב לצה"ל לשנתיים הקרובות

דיווח: נחשפה זהותו של מנהיג ארגון דאעש החדש

בריטניה ניסתה את מערכת מסך הברזל של אלביט

טורקיה ביצעה ניסוי בטיל אוויר-אוויר חדש מתוצרתה

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית