נאט”ו מתחדשת: תוספת משמעותית לצי מטוסי התדלוק האווירי

הברית מוסיפה מטוס תדלוק שמיני ומשפרת את הגמישות המבצעית של זרוע האוויר

נאט”ו מתחדשת: תוספת משמעותית לצי מטוסי התדלוק האווירי

By Laurent ERRERA from L'Union, France - Airbus A330-200 MRTT Royal Air Force (RAF) (RRR) EC-335 - MSN 1033 - Will be ZZ-330, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=29542759

נאט"ו מגדילה את צי מטוסי התדלוק האווירי שלה ומוסיפה מטוס תדלוק שמיני ל"יחידת התדלוק הרב-לאומית" (MMU). מתדלקי נאט"ו הם תוצרת איירבוס ומבוססים על מטוסי איירבוס A-330 (MRTT) ובסיסם בנמל התעופה איינדהובן שבהולנד.

נאט"ו הודיעה שהגדלת צי המתדלקים נועדה לשפר את הגמישות המבצעית של זרוע האוויר של הברית. בתכנון תוספת של עוד שני מטוסים, כך שסך הכל תהיה טייסת של 10 מטוסי תדלוק שמיוצרים במפעלי איירבוס בספרד. 

מטוסי איירבוס A-330 (MRTT) הם מהמתקדמים בעולם בתחום התדלוק האווירי. מטוסים אלו מצוידים במערכות תדלוק מודרניות המאפשרות תדלוק מהיר ויעיל של מגוון כלי טיס, כולל מטוסי קרב, מטוסי תובלה וכלי טיס בלתי מאוישים. 

בנוסף, מטוסי ה-MRTT מסוגלים לשאת מטען כבד ולבצע משימות תובלה ופינוי רפואי בעת הצורך, מה שמעניק להם גמישות מבצעית גבוהה.

על פי דיווח של UK DEFENCE JOURNAL, מתבצעים כעת שיפורים במטוסים כדי להגדיל את מספר כלי הטיס שכל מטוס כזה יכול לתדלק בגיחה אחת, וכך מאריכים את הטווח המבצעי של מטוסי נאט"ו.

שש מדינות באירופה שותפות לצי המתדלקים: בלגיה, צ'כיה, רומניה, לוקסמבורג, הולנד ונורווגיה. המטוסים שייכים רשמית לנאט"ו והמדינות המפעילות שותפות בעלויות התפעול והאחזקה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית