מלחמת חרבות הברזל: דיונים על המשך הפוגת הלחימה 

חמאס ישראל וארה"ב, מעוניינים בהמשך הפסקת אש | באיו"ש צה״ל ממשיך לסכל פעילי טרור

פעימת שחרור החטופים השלישית יצאה לפועל אתמול ללא תקלות וכמעט בלו"ז שנקבע, והיום (ב') צפויה הפעימה הרביעית והאחרונה בשלב הנוכחי של המאבק לשחרור החטופים. אתמול שוחררו 12 חטופים, בהם תשעה ילדים, וחטוף אחד בעל אזרחות כפולה ישראלית-רוסית. הוא שוחרר כמחווה של חמאס לפוטין "על תמיכתו בעניין הפלשתיני".

אצל אחת השבות, אלמה אברהם, בת 84, חלה הידרדרות חמורה במצבה הרפואי, ובערב נודע שנשקפת סכנה לחייה. מנהל בית החולים סורוקה ד"ר שלומי קודש אמר: "מצבה הרפואי של אלמה אברהם קשה, היא בסכנת חיים ומאושפזת במחלקה לרפואה דחופה ותועבר לטיפול נמרץ". הרופא הסביר כי "מצבה מייצג תקופה ממושכת של שהייה בלי טיפול, וזה גרם להחמרה במצבה". 

אזרחים רבים באו אתמול לבסיס חצרים כדי לקבל את פניהם של המשוחררים בשמחה, אלא שבמקביל מופעל עתה לחץ על ישראל להאריך את הפסקת האש. לשם כך בדיוק כונס אמש הקבינט המדיני-בטחוני. 

למעשה שלושה צדדים, חמאס ישראל וארה"ב, מעוניינים בהמשך הפסקת אש, אך בתנאים. נתניהו הבהיר שישראל תסכים אם חמאס ימלא את כל תנאי המתווה בעניין שחרור חטופים. 

ראש הלוחצים על המשך הפסקת האש והגברת הסיוע ההומניטרי לרצועה, נשיא ארה"ב ביידן, עשה אתמול מחווה מרגש כשהזכיר בדבריו את הילדה אביגיל עידן, בת 4, שנהפכה לסמל החטופים. אביגיל היתה אתמול בין השבות, אך בקרוב תתבשר על כך שהוריה נרצחו ב-7 באוקטובר. 

ישראל מאותתת שתסכים לתוספת כמה ימי הפסקת אש ותדרוש שחרור עשרה חטופים על כל יום של הארכת ההפוגות. בתום ארבעה שלבי השחרור הראשונים מדברים על המשך שחרור, אלא שהפעלת מנגנון שחרור פירושו המשך הפסקת האש. על כך יש התלבטות קשה בישראל בין מאמץ שחרור החטופים לבין מימוש מטרת המלחמה להמשך הלחימה והשמדת חמאס.

ראש הממשלה נתניהו ביקר אתמול בעזה יחד עם ראש המל"ל צחי הנגבי וסגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם. נתניהו אמר ללוחמים "אנו ממשיכים עד הסוף, עד הניצחון. שום דבר לא יעצור אותנו. יש לנו את העוצמה, את הרצון ואת הנחישות להשיג את כל יעדי המלחמה, וכך נעשה". אמש אמר: "נסכים להארכת ההפוגה תמורת שחרור 10 חטופים ביום". 

דובר צה"ל תא"ל דני הגרי אמר אתמול כי המשימה לא תושלם עד שכולם ישובו הביתה. צה"ל מתכנן ונערך להמשך הלחימה, והרמטכ"ל אישר אתמול תכניות של פיקוד דרום.

באיו"ש ביצעה חטיבת המילואים 646 יחד עם מג"ב פעולה גדולה לסיכול טרור במחנה הפליטים בג'נין. הלוחמים חשפו מטענים, חיסלו חמישה מחבלים, ועצרו את אוסאמה עיסא מחמד בני פדל החשוד בביצוע הפיגוע בחווארה באוגוסט השנה, בו נרצחו שני ישראלים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית