״הכריש הכחול״: צרפת חושפת את הדור הבא של ספינות המלחמה

קבוצת המספנות הצרפתיות, Naval Group, חושפת דגם עתידני של ספינת מלחמה מקושרת | כלי השיט בדחי של 5500 טון ובאורך של 160 מטרים

https://www.youtube.com/watch?v=Xf6LCwh441o

קבוצת המספנות הצרפתיות, Naval Group, הציגה לאחרונה קונספט של כלי שיט חדש, המכונה ״הכריש הכחול״.

כלי השיט בדחי של 5500 טון ובאורך של 160 מטרים, הוצג ככלי השיט המלחמתי העתידי של המספנות, אשר נועד לפעול בסביבה מבצעית מורכבת ורבת אתגרים. 

מערכות הספינה יתוכננו לשילוביות עם כוחות האוויר והיבשה, ויתמכו ביכולות מבצעיות שונות, כגון הגנה אווירית, תקיפת שטח, תקיפת מטרות בעומק היבשה, לוחמה אלקטרונית ועוד. מכ״מ האונייה יתבסס על מכ״מ MFR. האוניה תישא על סיפונה כלי טיס לא מאויישים, כולל רחפנים, וכלי שיט לא מאויישים למשימות שונות. 

על פי המספנות, תכן האונייה לוקח בחשבון תחזוקתיות זולה יחסית ופשוטה (כלל שהצרפתים מסוגלים לכך), והיא תבנה על בסיס חומרים מרוכבים, שיאפשרו לה הורדה משמעותית של שטח החיתוך המכ״מי, וישפר את חשאיותה. 

המספנה הצרפתית נמצאת בתחרות קשה מאד בעולם. ציים רבים מצטיידים בכלי שיט קטנים יותר, זולים יותר ומודולריים, בעוד המספנות הצרפתיות מציגות כלי שיט גדולים, פריגטות וקורבטות, המתאימות בדרישות המבצעיות שלהם לפעילות המבצעית של הצי הצרפתי, הפועל בשבעת הימים, ומתאים פחות לציים הפועלים ברמה המקומית יותר. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית