הקבינט המדיני-ביטחוני הצביע בעד ההסכם הימי עם לבנון

כל חברי הקבינט תמכו, מלבד שקד שנמנעה. בשלב הבא יובא ההסכם לממשלה, ולאחר אישורה המסתמן - יונח בפני הכנסת

כוח של יוניפי״ל מפטרל באזור הגבול הישראל-לבנוני, שלישי. צילום: REUTERS/Aziz Taher

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) הצביעה בעד קידום ההסכם הימי עם לבנון. כל חברי הקבינט הצביעו בעד, מלבד שרת הפנים איילת שקד שנמנעה. בשלב הבא, יובא ההסכם לאישור הממשלה כולה, ולאחר האישור המסתמן - יונח בפני הכנסת. טיוטת ההסכם הסופית אף פורסמה לציבור

מוקדם יותר הבוקר הודיע בג״צ כי הוא דוחה את הבקשה למתן צו ביניים שיקפיא את אישור ההסכם עד לאחר הבחירות. העתירה הוגשה ע״י מכון המחקר הימני פורם קהלת. גם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אמרה כי הממשלה היוצאת רשאית מבחינת החוק לאשר את ההסכם, לאחר שזה יעבור אישור במליאת הכנסת או רק יונח בפניה לעיון.

נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, שוחח אמש (ג׳) עם ראש הממשלה יאיר לפיד ובירך אותו על ההסכם. ״הנשיא שיבח את הדיפלומטיה העיקשת ובעלת העקרונות של ראש הממשלה״, נכתב בפרסום הרשמי של הבית הלבן. ״הנשיא הדגיש את מחויבותו הבלתי ניתנת לערעור לביטחונה של ישראל, ודן בכך שההסכם שהוכרז לא רק שומר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של ישראל ואף מחזקם, אלא גם יוצר הזדמנויות חדשות להשתלבות האזורית של ישראל ולשגשוגה הלאומי״. הנשיא התייחס להסכם כאל ״היסטורי״

ראש הממשלה לפיד הודה לנשיא ביידן על מנהיגותו ועל התיווך האמריקאי במו"מ הימי מול לבנון ומול הצוות הישראלי, וכן הביע הערכה מיוחדת למתווך האמריקאי, עמוס הוכשטיין, על עשייתו המאומצת והאפקטיבית, כך נמסר ממשרד ראש הממשלה. המנהיגים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר רציף וקרוב.

בנוסף, שוחח אתמול ביידן עם מקבילו הלבנוני, הנשיא מישל עאון, בירך אותו והביע תקווה כי ההסכם יסמל פרק חדש עבור העם הלבנוני.

בנוסף להסכם עצמו, וושינגטון תעביר לירושלים מכתב ערבויות שמבהיר כי הממשל האמריקני מחויב לישראל אם ייווצר מצב בו חיזבאללה או כל גורם אחר יחליט ״לאתגר את ההסכם״, כך דווח אתמול ב-Ynet ובהארץ, שציטטו גורמים המעורים במו״מ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית