ניסוי מוצלח

בואינג ביצעה ניסוי מוצלח בפצצת ה-JDAM המכונפת שלה

אילוסטרציה: בואינג

פצצת ה-JDAM המכונפת של בואינג, בעלת טווח דאייה של למעלה מ-40 מייל – פי שלושה מהטווח הנוכחי – עברה סדרת ניסויים מוצלחת, כך דיווחה בואינג בסוף השבוע האחרון.

ה-JDAM-ER, שפותחה על ידי בואינג בשיתוף עם אוסטרליה, הינה פצצה מתקדמת במשקל 500 פאונד, והיא בעלת מערכת כנפונים מודולרית המאפשרת פתיחה בזמן טיסה, וכן נשיאת מטעדים נוספים כדוגמת חיישני לייזר. ערכות ה-JDAM-ER המכונפות ייוצרו באוסטרליה ויימסרו לחיל האוויר האוסטרלי בתחילת 2015.

דבי ראב, סגנית נשיא ומנכ"לית חטיבת הטילים והמל"טים בבואינג: "עבדנו בשיתוף פעולה הדוק עם אוסטרליה על מנת לפתח את הטכנולוגיה המתקדמת, היעילה והחסכונית ביותר לשדרוג יכולות ה-JDAM, ולתת לאוסטרליה מענה מבצעי לדרישות ההולכות וגוברות של שדה הקרב המודרני". שר הבטחון האוסטרלי ג'ייסון קלייר הוסיף כי הודות ליכולות החדשות, יוכל חיל האוויר האוסטרלי לתקוף מטרות הרחק מטווח האויב, וכן לתקוף מטרות רבות יותר במספר קטן יותר של גיחות.

ערכות ה-JDAM המודולריות מאפשרות יעילות וחסכון בעלויות בכך שהן ניתנות להתאמה לצרכי הלקוח תוך יכולת נשיאה של מטעדים מתקדמים, כגון חיישני לייזר, יכולות הגנה מפני שיבוש GPS ומכ"מ המיועד לכל תנאי מזג האוויר. עד כה ייצרה בואינג למעלה מ-238,000 ערכות JDAM, מתחילת תהליך הייצור שהחל ב-1998. ערכות ה-JDAM משרתות 26 צבאות בעולם.

פצצות ה-JDAM מצויות גם בשימוש חיל האוויר. אחרי שבמלחמת לבנון השנייה התברר כי הן מתפרקות בעת פגיעה עם קירות בטון פיתחה התעשייה הצבאית גוף פצצה מיוחד עליו ניתן להרכיב את מערכת ההנחיה של ה-JDAM . בואינג חתמה בעניין על הסכם שת"פ עם התעש.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית