סייברטק גלובל ו–IVC: שיא של כל הזמנים בסכום האקזיטים בסייבר הישראלי

בישראל פעילות 522 חברות סייבר. רובן בשלבי הכנסות ראשונות (276 חברות), והשאר בשלבי מחקר ופיתוח (125 חברות), חברות צמיחה (הכנסות של 10 מיליון דולר בשנה או יותר – 96 חברות), וסיד (25 חברות)

עמיר רפפורט, מייסד סייברטק גלובל (קרדיט: סייברטק)

סכום האקזיטים בסייבר הישראלי ב-2023 היה הגבוה ביותר אי פעם, ועלה על 7 מיליארד דולר; עם זאת, מספר האקזיטים צנח ב-35% לעומת השיא ב-2021, וגם היקף גיוסי ההון היה הנמוך ביותר בחמש השנים החולפות; הנתונים מתפרסמים לקראת כנס העשור של סייברטק גלובל תל-אביב 2024 שייפתח מחר באקספו תל-אביב

תמונת מצב בסייבר הישראלי: לקראת אירוע העשור של סייברטק גלובל תל-אביב 2024, מפגש הסייבר מהגדולים בעולם, שייפתח מחר (8-10.4) בשיתוף מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש-הממשלה, משרד הכלכלה ומשרד החוץ, וכן בשיתוף עיריית תל אביב ובשיתוף אקדמי עם אוניברסיטת בן גוריון בנגב, מפרסמים סייברטק גלובל ו-IVC, ספקית דאטה, מחקר כמותי ומידע עסקי, תמונת מצב מקיפה על שוק הסייבר הישראלי. 

לפי הנתונים בדו"ח סייברטק גלובל ו-IVC, תחום הסייבר ממשיך להוביל את ההייטק הישראלי. חרף המלחמה והוויכוח האזרחי על רקע השינויים במערכת המשפט סכומי האקזיטים של חברות סייבר ישראליות ב-2023 שברו שיאים, ועלו על 7.1 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 65% לעומת 2.45 מיליארד דולר ב-2022, וכן 22.5% לעומת 5.5 מיליארד דולר ב-2021. 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[סכומי האקזיטים של חברות סייבר ישראליות לפי שנים, במיליוני דולרים. מקור: IVC Data & Insights וסייברטק גלובל]

נתון זה בולט עוד יותר על רקע העובדה שב-2023 לא הונפקו חברות סייבר ישראליות בכלל, ובוצעו רק רכישות. הרבעון הראשון של 2024 נפתח גם הוא באופן חיובי. למרות המלחמה הסייבר הישראלי רשם אקזיטים בסך 985 מיליון דולר.

אולם, מספר האקזיטים של חברות סייבר ישראליות צנח ב-35% מ-37 אקזיטים ב-2021 ל-24 אקזיטים ב-2023. ברבעון הראשון של 2024 נרשמו 8 אקזיטים. 2022-2020 היו שנים יוצאות דופן מבחינת יוניקורנים ואקזיטים גדולים, אך בהשוואה לשנים 2019 או 2018 הירידות לא מאוד חדות.

מספר גיוסי ההון של חברות הסייבר הישראליות ב-2023 עומד על 2.38 מיליארד דולר – המספר הנמוך ביותר בחמש השנים האחרונות. זוהי ירידה של 43% לעומת 2022 עם 4.17 מיליארד דולר.

ברבעון הראשון של 2024 תחום הסייבר בלט במיוחד עם גיוסים בהיקף של כ-620 מיליון דולר, 38% מסך כל ההון שגויס ברבעון הראשון של השנה.

בחלוקה לסבבי גיוס, ברבעון הראשון של 2024 הושקעו 51.77 מיליון דולר בחברות סיד, 48 מיליון דולר בחברות בסבב A, 30.25 מיליון דולר בחברות בסבב B, 15 מיליון דולר בחברות בשלבי C, ו-476 מיליון דולר בחברות בשלבים מאוחרים (סבב D והלאה).

בשש השנים החולפות מובילים סבבי הגיוס המאוחרים (סבב D והלאה). לעומת זאת, בסבבי הסיד גויס הכי פחות הון, אם כי נרשמו הכי הרבה השקעות.

[גיוסי הון של חברות סייבר ישראליות לפני שנים ובחלוקה לסבבי גיוס, במיליוני דולרים. מקור: IVC Data & Insights וסייברטק גלובל]

בישראל פעילות 522 חברות סייבר. רובן בשלבי הכנסות ראשונות (276 חברות), והשאר בשלבי מחקר ופיתוח (125 חברות), חברות צמיחה (הכנסות של 10 מיליון דולר בשנה או יותר – 96 חברות), וסיד (25 חברות).

בשנים 2024-2014 חברות סייבר ישראליות גייסו 2.64 מיליארד דולר, ובמהלך עשור זה האקזיטים של חברות סייבר ישראליות הסתכמו ב-2.506 מיליארד דולר. 

מייסד סייברטק, עמיר רפפורט, מסביר כי "חברות הסייבר מסמלות את החוסן של ההייטק הישראלי, וגם במצב בטחוני ופוליטי מתוח מהוות משענת בטוחה לחדשנות הישראלית. מגמת הזינוק במיזוגים וברכישות בסייבר הישראלי שהחלה בשנה שעברה נמשכת גם ב-2024, בזמן שאיומי הסייבר העולמיים גוברים משנה לשנה.

״בניגוד לענפים אחרים המתיחות הגיאופוליטית מגבירה את העניין בחברות סייבר ובהשקעה בהן, ולכן אנו צפויים לראות עוד השקעות בחברות סייבר ישראליות ובסטארטאפים חדשים שיענו על איומים חדשים. אנחנו גאים לארח בפעם העשירית את צמרת הסייבר המקומית והעולמית, וכן להעניק במה לחדשנות ישראלית פורצת דרך בכנס הסייבר הגדול בישראל".

כנס סייברטק גלובל תל-אביב (2024 Cybertech Global Tel Aviv) ייצא לדרך במהדורת העשור שלו מחר (8.4) באקספו תל-אביב (ביתן 2), ויימשך שלושה ימים. באירוע הבין-לאומי היחיד בישראל שנערך חרף המלחמה.

צפויים להשתתף אלפים מהארץ ומחו"ל, בהם נציגות ונציגים מלמעלה מ-60 מדינות, בכירים בתעשיית הסייבר המקומית והעולמית, מאות דוברים מהשורה הראשונה בתחומי הסייבר השונים, משקיעים בכירים משורה של קרנות הון סיכון ובנקים מרכזיים, חוקרים בולטים ומובילי דעה בעולם הסייבר. לצד מליאת הכנס המרכזית ואירועים מיוחדים אחרים מוצגת גם תערוכה עשירה של חברות ענק בין-לאומיות וחברות הזנק (סטארטאפים) חדשניות ופורצות דרך. 

מגוון דוברות ודוברים צפויים להשתתף בבמה המרכזית בדיונים ובהרצאות חוצי תחומים בשדה הסייבר, ביניהם: נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג; ראש מערך הסייבר הישראלי, גבי פורטנוי; יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ; ראש מערך הסייבר של ספרד, פליקס בריו; ודוברים נוספים מהדרג המדיני הבכיר של מדינות אירופה, כדוגמת בריטניה, גרמניה ונורווגיה.

עוד צפויים להשתתף בתערוכה ובמליאה המרכזית מייסדים ומנהלים בכירים ממגוון קרנות מובילות מישראל ומחו"ל, וכן מחברות ענק בתחום הסייבר, למשל סייברארק, צ'ק פוינט, סיסקו, אפווינד, אימפרבה, YL Ventures ועוד.

בין הדוברים הבולטים בהקשרים אלה אפשר להצביע על גיל שויד, מנכ"ל חברת צ'ק פוינט; נדב צפריר, מנכ"ל ומייסד-שותף של Team8, וכן מפקד 8200 בעבר; עמירם שחר, מנכ"ל אפווינד ואחד ממייסדיה; אסתי פשין, מנהלת מפעל הסייבר של התעשייה האווירית; ועוד רבות ורבים אחרים.

כבכל כנס, גם השנה אירוע סייברטק יקנה מבט חדשני ומעמיק בנושאים הבוערים ובטרנדים בסייבר העולמי. בשלושת ימי הכנס אפשר למצוא אירועים ודיונים מיוחדים סביב אתגרים והזדמנויות בתחומים שונים.

בין היתר, ייערכו פאנלים והרצאות בנושאים של בינה מלאכותית וסייבר, Deep Fake, G & IoT5, בריאות, פינטק, קלאוד, אבטחת סייבר ברמה הלאומית והבין-לאומית, מלחמות השפעה ועיצוב המציאות דרך ממד הסייבר ורשתות חברתיות, אבטחת סייבר בתחום הימי, סייבר בחלל, יזמות בסייבר, השקעות – במיוחד על רקע משברים מקומיים ועולמיים, התקפה והגנה, בניית אקוסיסטם חדשני ובין-לאומי, נשים בתעשיית הטק, שיתופי פעולה חובקי עולם בעידן הסייבר, שרשרות אספקה, ניהול משברים בסייבר, תשתיות, ועוד. 

לתכנית הכנס המלאה

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית