נער ולוחם אמיתי באתגרים עם תקווה

אלי אמיתי, גם לתקווה יש עוד מקום, ספרי ניב – הוצאה לאור, 2023
 

באדיבות ספרי ניב – הוצאה לאור

זה סיפור חיים של איש צבא בכיר, תא"ל במיל' אלי אמיתי, שמצא לנכון לשתף בקורותיו מילד שגדל בבית יתומים ובפנימיות עד לגיוסו לצה"ל לצנחנים והגיעו לתפקידים בכירים.

מסר שעובר כחוט השני בספר – תקווה ואופטימיות. את העדכון הסמלי לסגירת מעגל זה מהווה תפקידו כמנהל כפר הנוער "כפר גלים", שם למד בנעוריו בפנימייה, סמוך למקום שבו טבעו אימו ואחיו בילדותו. 

אלי הבין כבר בילדותו עד כמה האחריות לגורלו מוטלת על כתפיו שלו, ופלס את דרכו בדרך מעוררת השראה. הספר כתוב בסגנון אישי ופשוט, עובר בין תחנות חייו הקשות עד לגיוסו לצה"ל ומכוון את הקורא, ובעיקר לכל נער ונערה,  להתגבר על המהמורות הקשות העומדות בפנינו, כי רק לתקווה יש מקום.

אלי מתאר בספר תפקידי מפתח שמלא במסלול שירות קרבי בצנחנים, בחטיבת הנח"ל, בחטיבת החרמון, ובעיקר בפעילות מבצעית עמוסה בלבנון. בראייתו "זאת הייתה זירה שצה"ל לא ידע להתמודד איתה כי התמודדנו מול לוחמי גרילה".  

הספר שזור שמות רבים של מפקדים לאורך שירותו, בהם נחמיה תמרי ז"ל, אותו העריץ והוקיר, ויאיר גולן, שהיה תחת פיקודו ולימים אלוף בצה"ל, אותו העריך במיוחד על עומק אישיותו ויכולותיו.  קצינים רבים ששרתו עם אלי נפלו במהלך שירותו הצבאי, אותם מזכיר בפירוט רב לאורך קורות חייו בספר. 

זה ספר "בגובה העיניים", משקף נאמנה שישים שנות חיים של גבר ישראלי, המשתף את הקורא באבני דרך מאתגרות בילדות, בנעורים, בשירות צבאי קרבי משמעותי ובתפקידים אזרחיים עם שליחות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית