מלחמה באוקראינה: טילים רוסיים הרסו מבנים בערי המדינה

משרד ההגנה הרוסי הודיע שפגע קשות בתשתית ההגנה האווירית של אוקראינה. הנשיא ביידן אמר שרוסיה לבדה אחראית למוות ולהרס וארה"ב ובעלות בריתה יגיבו בצורה "החלטית ונחושה"

נכון לצהרי היום הראשון למבצע הצבאי הרוסי שאלת השאלות היא למה מתכוון פוטין: האם הוא מתכנן להכניס טנקים לערי אוקראינה, להשתלט על המדינה ומסודותיה ואולי להחליף שלטון. או שהוא יסתפק בהישגי היום הראשון. 

השתלטות על חבל הבדלנים דונבאס, הכולל את דונייצק ולוהאנסק, הפציץ ערים מהאוויר, גרם לזרם פליטים, זעזע קצת את הכלכלה העולמית, והיום-מחר יעצור אצת צבאו, ואולי יצפה למו"מ עם המערב, עם ארה"ב, עם נאט"ו ועם מועצת ביטחון שבינתיים מאיימים ועוסקים בסנקציות. 

יש ידיעות על טורי צבא המתקדמים לעבר הערים הגדולות של אוקראינה, אך זה עדיין לא קרה, נכון לצוהרי יום חמישי. מה בהמשך יודע רק פוטין. היום בבוקר פלשה רוסיה ותקפה ביבשה, בים ובאוויר מדינה אירופית לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה. 

טילים רוסיים הרסו מבנים בערי המדינה וכוחות ימיים נחתו באודסה ובמריופול. עד שעות הצהרים דווח על כמה עשרות הרוגים. התפוצצויות נשמעו בקייב, הבירה בת שלושה מיליון  התושבים שלשמע פיצוצים ואזעקות רבים עשו את דרכם להימלט מהבירה והיו לפליטים. 

"הבוגדנות הרוסית תקפה את ארצנו הבוקר כפי שגרמניה עשתה במלחמת העולם השנייה", צייץ נשיא אוקראינה זלנסק בטוויטר, וקרא לעמו להגן על ארצם ועל עריהם.

בעיר חארקוב, השנייה בגודלה במדינה, נופצו שמשות בתים בפיצוצים ואילו ליד עיר הנמל מריופול פרצו שריפות ביערות המקיפים את עיר הנמל. צבא אוקראינה הודיע שהשמיד כמה טנקים  והרג 50 חיילים בחבל הבדלנים לוהאנסק והפיל ששה מטוסים של חיל האוויר הרוסי. רוסיה הכחישה.

הנשיא ביידן אמר שרוסיה לבדה אחראית למוות ולהרס וארה"ב ובעלות בריתה יגיבו בצורה "החלטית ונחושה".

מלחמה וסנקציות כבר פגעו בכלכלת העולם, שערי מטבע ירדו ומחיר נפט גולמי עלה על 100 דולר לחבית, המחיר הגבוה ביותר מאז שנת 2014.

משרד ההגנה הרוסי הודיע שפגע קשות בתשתית ההגנה האווירית של אוקראינה. בנייני המפקדות הצבאיות של קייב ושל חארקוב נפגעו מטילים, בעוד נחתים רוסיים נוחתים מהים באודסה ובמריופול.

אוקראינה קראה לטורקיה לחסום מעבר כלי שיט רוסיים במיצרים המחברים את הים השחור עם הים התיכון.
,


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית