ממשל ביידן-האריס פרסם הצעה לתיקון חוק בנושא השמדת פסולת נפיצים

ההצעה לתיקון החוק גובשה בתיאום עם סוכנויות פדרליות, מדינתיות ומקומיות, תוך הבטחה לתמיכה במתקנים שיעברו לטכנולוגיות חלופיות חדשות

https://x.com/JoeBiden/status/1767665961329373265

הסוכנות הפדרלית להגנת הסביבה של ארה"ב (EPA) פרסמה (12/03/2024) הצעה לתיקון חוק בנושא תקנים למפעלים, המשתמשים בשריפה פתוחה ובפיצוץ פתוח (Open Burning - OB/Open Detonation - OD) לצורך השמדת פסולת נפיצים, כגון: תחמושת, זיקוקין די-נור, פצצות תאורה ומפעילי כריות אוויר. 

אם התיקון לחוק יעבור, הוא צפוי לחזק את הדרישות הרגולטוריות שכבר קיימות בנוגע לשימוש בטכנולוגיות חלופיות בטוחות וזמינות להשמדת פסולת נפיצים, ולקבוע תקנים טכניים חדשים לשריפה פתוחה ולפיצוץ פתוח שמטרתם להגן טוב יותר על הציבור בכלל ועל משפחות של אנשי צבא מפני זיהום.

הסוכנות הציעה גם מסגרת לאישור יחידות טיפול ניידות, שמטרתן להרחיב את אפשרויות ההשמדה בפסולת נפיצים, ולהפחית את השימוש בשריפה גלויה ובפיצוץ פתוח. 

מנהל הסוכנות אמר, ששריפה פתוחה ופיצוץ פתוח של חומרי נפץ כמו זיקוקין די-נור או תחמושת עלולים להיות בעלי השפעות סביבתיות ובריאותיות חמורות לציבור, לעתים קרובות בקהילות שכבר סובלות מעומס יתר של זיהום. 

ההצעה לתיקון החוק גובשה בתיאום עם סוכנויות פדרליות, מדינתיות ומקומיות, תוך הבטחה לתמיכה במתקנים שיעברו לטכנולוגיות חלופיות חדשות המנהלות בבטחה השמדת פסולת נפיצים.

פסולת נפיצים כוללת מגוון פריטים, כולל תחמושת, דלקים, זיקוקין די-נור ואבוקות, והם מושמדים לעתים קרובות באמצעות שריפה פתוחה או פיצוץ פתוח, מכיוון שהיסטורית, שיטות השמדה בטוחות אחרות לא היו זמינות. 

כבר בדו"ח משנת 2019 של EPA ושל האקדמיות הלאומיות למדעים, להנדסה ולרפואה צוין, שטכנולוגיות חלופיות זמינות כעת (אז) להשמדה בטוחה יותר של פסולת נפיצים מסוימים.

שלא כמו טיפול בפסולת מסוכנת אחרת, השמדת פסולת נפיצים בשריפה פתוחה או בפיצוץ פתוח מתרחשת בשטח פתוח, והפליטות (emissions) משתחררות ישירות לסביבה. 

התיקון המוצע לחוק נותן מענה לחששות הקהילה, לרבות הפוטנציאל לחשיפה למזהמים המשתחררים לאוויר, שוקעים בקרקע ובמים עיליים וזולגים למי תהום.

חששות נוספים, שעלו היו מפני השפעות של חשיפות סביבתיות לרעש ולרטט, שמקורן במתקנים המשמידים פסולת נפיצים בשריפה פתוחה/בפיצוץ פתוח. 

אם וכאשר ההצעה לתיקון החוק תאושר סופית, הערכות תכופות יותר של חלופות לשריפה/פיצוץ פתוח ותקני היתרים טכניים חדשים יסייעו להאיץ את היישום של טכנולוגיות חלופיות נקיות ובטוחות יותר. 

בשנת 1980 בשל הסיכונים הפוטנציאליים לבריאות האדם ולסביבה, המשרד להגנת הסביבה אסר על שריפה פתוחה של פסולת מסוכנת תחת חוק שימור המשאבים והשבת המשאבים (RCRA), למעט חריג אחד לנפיצים "שלא ניתן להיפטר מהם בבטחה באמצעות דרכי טיפול אחרות".

מאז המתקנים נדרשו לקבוע, האם חלופות בטוחות וזמינות. המשרד להגנת הסביבה התחייב לעקוב אחר התקדמות הפיתוח המתמשך של חלופות בטוחות, שכן החרגת נפיצים מהאיסור לא נועדה להיות בלתי מוגבלת. 

בגיבוש ההצעה לתיקון החוק EPA התמודדה עם שבטים, רגולטורים מדינתיים, קהילות ומפעילים של מתקני השמדת פסולת נפיצים, לרבות  משרד ההגנה, משרד האנרגיה ומינהל האווירונאוטיקה והחלל הלאומי (NASA). 

ביוני 2022, הסוכנות להגנת הסביבה פרסמה גם תזכיר מדיניות בנושאי תיקשור הדרישות הקיימות למתקני השמדת נפיצים בשריפה/פיצוץ פתוח והנחיות לאזורים, מדינות וטריטוריות של הסוכנות למתן היתרים לביצוע השמדות פסולת נפיצים בשריפה/בפיצוץ פתוח בהתאם לחוק שימור המשאבים והשבת המשאבים (RCRA) להגנה על בריאות האדם והסביבה. 

לאחר פרסום התיקון לחוק במרשם הפדרלי, הסוכנות תקבל את הערות הציבור במשך 60 יום.

קישור לרשימת כל המאמרים שלי כאן 

המידע שבהם הסתמך על פרסומים, שהופיעו בקבוצות ה-LinkedIn, שאני מנהל Explosives / Blasting (Energetic Materials) OSH, ו- Fireworks and Pyrotechnics OSH.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית