סלברייט: סקר חושף אתגרים דיגיטליים בגופי אכיפת חוק

הסקר השנתי מדגיש את הצורך הגובר באינטגרציה ופתרונות של Digital Intelligence

חברת סלברייט מפרסמת תובנות העולות מסקר מגמות השוק שלה לתעשייה לשנת 2024 במגזר אכיפת החוק. ממצאי הסקר, שזוהי שנתו החמישית, חושפים את הצורך הדחוף של משטרות וגופי אכיפה בטרנספורמציה דיגיטלית של תהליכי חקירות, כדי לתת מענה למחסור גובר בכוח אדם לצד כמות הולכת וגדלה של ראיות.  

הסקר, שאסף תובנות מ־2,000 גורמים מובילים ואנשי מקצוע בתחום אכיפת החוק, מצביע על אתגרים בגישה למכשירים דיגיטליים, בחילוץ נתונים, ניהול וניתוח של ראיות. רוב בולט מבין המשיבים לסקר דיווחו על עלייה בכמות השעות הנוספות ועל הכשרה בלתי־מספקת להתמודדות עם פשעים מבוססי דיגיטל. 

באופן מטריד, רבים עדיין מסתמכים על תהליכי עבודה מיושנים כמו בחינת ראיות מחומר מודפס או שימוש בכלים דיגיטליים ידניים, עם נתון מדהים של 45 שעות המושקעות בממוצע בבחינת ראיות דיגיטליות עבור כל תיק.

לאור העובדה ששלושה מכל ארבעה אנשי מקצוע סבורים שראיות דיגיטליות הן גורם קריטי לפענוח מקרי פשע, חיוני שגופי אכיפה יאמצו טכנולוגיות שיעשו שינוי עמוק בתהליכי העבודה שלהם, יגדילו את הפרודוקטיביות ויגבירו את היעילות, כדי לפענח מקרים מהר יותר ובצורה חכמה ומוגנת יותר. 

בין התובנות העיקריות בסקר: 

עלייה במספר המקורות לראיות: עלייה משמעותית לעומת השנה שעברה בראיות שמקורן במטבעות קריפטוגרפיים, מערכות מידע ובידור לרכב (infotainment), ואביזרי מחשוב לביש  (wearables).

בוחנים המדווחים לחוקרים: בשנת 2021, לקח לחוקרים בממוצע 6 ימים לקבל דוח חילוץ ראיות מהבוחנים. כעת נתון זה עלה ל־14 יום. 

טיפול בראיות: 75-80% מהסוכנויות משתמשות בכוננים ניידים או בכונני USB לאחסון ראיות, מה שחושף את שרשרת המעצר לפריצות אבטחה

גידול בעומס העבודה: 52% רואים החמרה בעומס התיקים משנה לשנה

התרחבות מקורות הראיות: הטלפונים החכמים שולטים, אבל ישנה מגמת עלייה בראיות מבוססות על מטבעות קריפטוגרפיים, מכוניות ומחשוב לביש.

עוצמת הראיות הדיגיטליות: 60% מאנשי המקצוע סבורים שלראיות דיגיטליות יש יותר השפעה על פענוח מקרים מאשר לדנ"א

עיכובים בראיות: 75% מהחוקרים מציינים כי ניתוח מכשירים יכול לקחת מעל שבועיים, גם במקרי פשע בפרופיל גבוה / שמקבלים עדיפות גבוהה

תפקיד הטכנולוגיה: 65% ממנהלי /מפקדי סוכנויות האכיפה מאמינים שטכנולוגיה יכולה להקל על מחסור בכוח אדם 

הסקר השנתי כולל משיבים מצפון אמריקה, אירופה, ישראל, אמריקה הלטינית ואזור אסיה-פסיפיק. לצפייה בתוצאות הסקר המלא לחצו כאן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית