אפל משיקה "מצב נעילה" להגנה מפני תוכנות כמו פגסוס

מצב הנעילה מגיע בסתיו הקרוב עם iOS 16, iPadOS 16 ו-macOS Ventura | הוא ימנע מגוון פעולות כמו פתיחת צרופות, מניעה של שיחות FaceTime לא מזוהות ועוד

bigstock

אפל משיקה "מצב נעילה" עבור המכשירים שלה כדי להגן על אנשים - כולל עיתונאים ופעילי זכויות אדם - מפני מתקפות סייבר ממוקדות. ״כמו אלו ששוגרו על ידי לקוחות ממשלתיים של קבוצת NSO באמצעות תוכנת הריגול שלה פגסוס״, כותבים ב-theguardian

בעת ההשקה, מצב נעילה כולל את ההגנות הבאות. 

הודעות: רוב סוגי הקבצים המצורפים להודעות מלבד תמונות חסומים. חלק מהתכונות, כמו תצוגות מקדימות של קישורים, מושבתות.

גלישה באינטרנט: טכנולוגיות אינטרנט מורכבות מסוימות, כמו הידור של JavaScript ב-JIT, מושבתות אלא אם המשתמש לא יכלול אתר מהימן ממצב נעילה.

שירותי אפל: הזמנות ובקשות שירות נכנסות, לרבות שיחות FaceTime, נחסמות אם המשתמש לא שלח בעבר ליוזם שיחה או בקשה.

חיבורים קוויים עם מחשב או אביזר נחסמים כאשר האייפון נעול.

לא ניתן להתקין פרופילי תצורה, והמכשיר אינו יכול להירשם לניהול מכשירים ניידים (MDM), כאשר מצב הנעילה מופעל.

מצב הנעילה מגיע בסתיו הקרוב עם iOS 16, iPadOS 16 ו-macOS Ventura. 

אפל מציעה פרס של 2 מיליון דולר (1.7 מיליון ליש"ט) לכל מי שיכול למצוא דרך לעקוף את ההגדרה החדשה. היא גם הודיעה שהיא מענקת 10 מיליון דולר לקרן Dignity and Justice, יוזמת מימון שהוקמה על ידי קרן פורד כדי לסייע לה לחשוף ולחקור מתקפות סייבר ממוקדות.

איבן קרסטיץ', ראש הנדסת אבטחה וארכיטקטורה של אפל: "אפל מייצרת את המכשירים הניידים המאובטחים ביותר בשוק. מצב נעילה הוא יכולת פורצת דרך המשקפת את המחויבות הבלתי מעורערת שלנו להגן על המשתמשים אפילו מפני ההתקפות הנדירות והמתוחכמות ביותר. 

״בעוד שהרוב המכריע של המשתמשים לעולם לא יהיו קורבנות של התקפות סייבר ממוקדות במיוחד, אנו נפעל ללא לאות כדי להגן על המספר הקטן של המשתמשים שכן. זה כולל המשך עיצוב הגנות במיוחד עבור משתמשים אלה, כמו גם תמיכה בחוקרים ובארגונים ברחבי העולם שעושים עבודה חשובה ביותר בחשיפת חברות שכירי חרב שיוצרות את ההתקפות הדיגיטליות הללו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית