שת״פ של קבוצת לוצאטו עם קרן הון הסיכון SIBF

בנוסף להשקעה הונית בקרן, קבוצת לוצאטו תספק ל-SIBF ולחברות הפרוטפוליו שירותי ייעוץ, לרבות בדיקות היתכנות טכנולוגית של מיזמים שבהם הקרן מתכננת השקעה, לצד סקרי פטנטים ורישום פטנטים

אסתר לוצאטו. צילום: יורם רשף

קבוצת לוצאטו, המתמחה בקניין רוחני ופטנטים, תהפוך למשקיעה בקרן ההון סיכון SIBF, המנהלת השקעות בחברות טכנולוגיות ישראליות ובחברות סטארט-אפ, זאת בנוסף לשיתוף פעולה שלה עם הקרן בתחומים המקצועיים. במסגרת שיתוף הפעולה המקצועי, תספק קבוצת לוצאטו ל-SIBF שירותי ייעוץ וקניין רוחני, הן לקרן והן לחברות הפורטפוליו שלה. המדובר, בין היתר, בבדיקות היתכנות טכנולוגית של מיזמים שבהם תשקיע הקרן, הערכת פוטנציאל, בדיקות נאותות, סקרי פטנטים, הגנה פטנטית ורישום סימני מסחר, עיצובים וזכויות יוצרים לחברות בפורטפוליו של הקבוצה שירצו בכך.

"אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה עם קבוצת לוצאטו, שכבר מלווה כמה מיזמים שאנו מושקעים בהם, במיוחד בנגב, שם התחלנו את פעילתנו", אמר אלי בן סימון, ממייסדי קרן SIBF. "כמו משקיעים אחרים בקרן, גם קבוצת לוצאטו זיהתה את הפוטנציאל הכלכלי של ההשקעות שלנו, ואין ספק שגם התמחותה בחדשנות טכנולוגית סייעה לה בהחלטה. בצד המקצועי, אנחנו שמחים לשתף פעולה עם גורם בעל מוניטין, שנמנה על צמרת המשרדים בתחום הקניין הרוחני בישראל".

"שיתוף הפעולה שלנו עם SIBF מבוסס על היכרות עם הצמרת הניהולית של הקרן ועל אמון בה, לצד הכרה בערכו של המודל הכלכלי הייחודי שמפעילה הקרן", מסרה עו"ד תמר לוצאטו, מנהלת הפיתוח העסקי, השיווק והחדשנות בקבוצת לוצאטו. "אנחנו משוכנעים ששילוב הידע והיכולות של שני הגופים יביא לסינרגיה משמעותית של הפעילות העסקית בתחום של השקעה בחברות ישראליות מבטיחות, רובן בעלות אוריינטציה טכנולוגית. לנו כמשקיע הון וכמשקיע אסטרטגי, יש עניין כפול בהצלחת הקרן".

לדברי לוצאטו, שיתוף הפעולה עם SIBF מבוסס על הניסיון הרב של הקבוצה בתחום הטכנולוגי, הכרת השווקים והבנת המגמות בתחומים שבהם פועלת הקרן. "בשגרה אנו מספקים שירותי קניין רוחני, רישום פטנטים ושירותים משפטיים למגוון רחב של לקוחות מתחומים רבים ובהם היי-טק, ביומד, ביוטק, מכשור רפואי, פודטק, דזרטק, תעשיות ביטחוניות ועוד רבות וטובות, מה שמספק לנו ראייה רחבה של השווקים". עוד אמרה, כי לקבוצה מגוון רחב של שיתופי פעולה באקו-סיסטם הטכנולוגי הישראלי ובכלל זה חממות, חממות ייעודיות ומסגרות אינקובציה דומות, קהילות היי-טק וקרנות, לצד השקעות עצמאיות במיזמים טכנולוגיים מבטיחים.   

קרן SIBF (בשמה המלא Southern Israel Bridging Fund) מנהלת השקעות בחברות טכנולוגיות ישראליות ובחברות סטארט-אפ בהיקף של מאות מיליוני שקלים, ולאחרונה החלה בגיוס נוסף של כ-200 מיליון דולר. בין החברות בהן השקיעה הקרן: חברת ננוקס, שהשלימה סבב השקעה לפני הנפקה בשווי של כ-600 מיליון דולר, ו-Dotz Nano הנסחרת בבורסה האוסטרלית. הקרן מנוהלת על-ידי אור בן שושן, אלי בן סימון,  אביב כהן וד"ר בועז אור-שרגא ומעורב בפעילותה גם  תמיר פארדו, ראש המוסד לשעבר. היא פועלת במודל של השבחת חברות אחרי סבב גיוס שני ושלישי, תוך החזר השקעה מהיר (אקזיט תוך 24 חודשים בממוצע) ובסיכון נמוך.

קבוצת לוצאטו הינה קבוצת קניין רוחני הכוללת את משרד עורכי הפטנטים "לוצאטו את לוצאטו", את משרד "לוצאטו עורכי דין", וחברות עסקיות נוספות, שעוסקות בין היתר בפיתוח עסקים ומסחור טכנולוגיה. הקבוצה נוסדה באיטליה ב-1869 ונחשבת ליחידה מסוגה בעולם הקניין הרוחני, שבה הניהול עבר מדור לדור ב-151 השנים האחרונות. בראש הקבוצה עומדים כיום ד"ר כפיר לוצאטו, נינו של מייסד החברה, ורעייתו, ד"ר אסתר לוצאטו, יחד עם בנות הדור החמישי: עו"ד מיכל לוצאטו, עו"פ לילך לוצאטו-שוקרון ועו"ד תמר לוצאטו. על לקוחות הקבוצה נמנים תאגידים וחברות גדולים מהארץ והעולם , מוסדות אקדמאים, קהילת ההייטק ויזמים פרטיים.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית