ביטקוין בשירות דאעש

בלוגר המזוהה עם ארגון דאעש מלמד את ארגוני הטרור איך להעביר כספים באמצעות מטבעות וירטואלים. בעוד בישראל חושבים על מנגנוני פיקוח על חמאס, הטכנו-טרוריסטים כבר חושבים על פתרונות עוקפי ישראל

צילום מסך

בעוד בנימין נתניהו וראשי שירותי הביטחון הישראלים דנים כיצד לבנות מנגנוני פיקוח על החמאס, כולל כאלו שלא יאפשרו לארגון הטרור העברה של כספים לצורך בניית מנהרות ורכישת נשק, נראה כי הטכנוקרטים הג'האדיסטים מנסים למצוא פתרון גם לזה. דיווח באתר sky.com שמבוסס על הדלפה של חבר ב-ISIS מגלה כי בלוגר שתומך בארגון מציע לחבריו להתחיל להשתמש בביטקוין - מטבע וירטואלי מוצפן.

אותו בלוגר, מלמד את קבוצות הג'יהאד, ובמיוחד את חבריה של המדינה האסלאמית של עיראק וסוריה (ISIS), כיצד לארגן מימון לטרור באמצעות Bitcoin, כך על פי דיווח באתר sky.com. ההודעה בבלוג מדגישה כמה טוב להשתמש במטבעות וירטואלים מוצפנים לשרת את הצרכים של החמושים בארגון ISIS.

[הערה: ביטקוין הוא מטבע וירטואלי שהמסחר בו מתנהל באמצעות שרתים ייעודיים. הוא מטבע שאינו חלק מהפיקוח המוניטרי של המדינות והבנקים הרגילים, המסחר בו מוצפן, והוא מאפשר למחזיק המטבע להשתמש אנונימי ולבצע קניה ומכירה של מוצרים פיזיים, תרומות, וכל פעולה בנקאית שאפשר לעשות ברשת].

המאמר, שאותו ניתן לקרוא כקובץ PDF, נשלח לחדשות סקיי ממקורות בתוך ISIS. הוא הגיע מתוך "מגזין מקוון חדש" ומציג כלים כמו ארנק אפל (Dark Wallet) שכבר מתויג על ידי מפתחים כ"כלים להלבנת הון". גם אתר Silk Road [שפעל ברשת האפלה ונסגר. החליף אותו אתר Agora. כתבת עומק אפשר למצוא באתר wired.com] מוזכר במסמך בשם "שוק שחור מקוון שיכול היה לשמש לכל דבר מרכישת נשק ועד תרומה ללוחמי ג'יהאד".


[המגזין של ISIS - מקור: krypt3ia]

הבלוגר, הידוע בשם Amreeki (American) Witness מעלה לעתים קרובות הודעות בטוויטר ללמעלה מ 1,000 עוקבים. "זה מאפשר לאחינו להימנע מתשלום מסי ממשלה יחד עם מימון חשאי למוג'אהדין בלי סכנה משפטית", נכתב במאמרו של Amreeki. "במערכת זו יש את הפוטנציאל להחיות את הסונה האבודה [אורח חיים מוסלמי אידיאלי, המבוססים על תורתו של מוחמד] באמצעות תרומה ללוחמי הג'יהאד. זה פשוט, קל, ואנו מבקשים מאללה שיזרז את השימוש בו עבורנו".

דו"ח זה מגיע שבוע לאחר שנחשף כי הסוכנות לביטחון הלאומי ממוקדת [פירוש אחר: מרגלת] במשתמשי TOR, תוכנה המאפשרת גלישה אנונימית ברשת. זאת, כי התוכנה היא "מנגנון המומלץ ​​על ידי קיצונים בפורומים קיצוניים". גם עיתונאים המסקרים פורומים ג'האדיסטים, אישרו את הטענה כי באותם פורומים יש המלצה ומדריכים כיצד להשתמש בתוכנת TOR ומערכת ההפעלה TAILS לצורך שמירת האנונימיות ברשת.

למרות החשש, באתר krypt3ia חושבים שמדובר בכותרת שאין מאחוריה הרבה פעילות. לפי הכתבה, הסבירות שארגוני טרור או מדינות שמסייעות לטרור ישתמשו במטבעות וירטואלים למימון בסכומים גדולים של ארגונים היא קטנה מאד.  יחד עם זאת, אין ספק כי אם בכל זאת ארגוני טרור באזורנו יתחילו לממן חלק מהפעולתם באמצעות מטבעות וירטואלים, ואולי גם הכסף בין איראן/קטאר ינוע בערוצים אלו לאותם ארגונים, מדובר בכאב ראש לא קטן עבור שירותי הביטחון הישראלים שחלק מתפקידם הוא לעקוב אחר נתיבי הכסף של הטרור.

img
Rare-earth elements between the United States of America and the People's Republic of China
The Eastern seas after Afghanistan: the UK and Australia come to the rescue of the United States in a clumsy way
The failure of the great games in Afghanistan from the 19th century to the present day
Russia, Turkey and United Arab Emirates. The intelligence services organize and investigate