מלחמת גרסאות

האופוזיציה בסוריה טוענת כי 48 עולי הרגל האיראנים שנתפסו בדמשק הם למעשה לוחמים של צבא איראן. בטהרן מכחישים ודורשים את שחרורם

צילום: AP

המורדים בסוריה הודיעו כי 48 האיראנים שנתפסו אמש על ידם בדמשק הם לוחמים ולא עולי רגל תמימים כפי שאיראן מנסה להציג אותם. לטענת גורמי אופוזיציה בסוריה אחד מהעצורים הוא קצין במשמרות המהפיכה האיראניות שהגיע למדינה במטרה לסייע לכוחות הנאמנים לשלטונו של הנשיא אסד.

צבא סוריה החופשית, המהווה ארגון גג של המורדים, טוען כי האיראנים נשלחו למשימת מודיעין באזור דמשק. רשת "אל-ערבייה" שידרה סרטון שבו נראים החטופים בשבי. איראן טוענת מנגד שמדובר ב-48 עולי רגל תמימים בהגיעו לביקור בדמשק. על פי פרסומים בכלי התקשורת הערביים טהרן אף ביקשה סיוע מטורקיה ומקטאר כדי לשחרר את העצורים.

במקביל נמשכים הקרבות בעיר חלב שבסוריה. המורדים טוענים כי הם שולטים ב-60 אחוזים מהעיר. מנגד טוענים בשלטון הסורי כי הם מצליחים להדוף את המורדים. בסוף השבוע נהרגו למעלה מ-100 בני אדם בקרבות. ראש המועצה הצבאית בחלב טען אתמול בראיון לרשת "אל-ערבייה" כי איראן שלחה בשבועות האחרונים אלפי חיילים כדי לסייע לאסד, הנחשב למקורב לשלטון האייתולות בטהרן.

img
Rare-earth elements between the United States of America and the People's Republic of China
The Eastern seas after Afghanistan: the UK and Australia come to the rescue of the United States in a clumsy way
The failure of the great games in Afghanistan from the 19th century to the present day
Russia, Turkey and United Arab Emirates. The intelligence services organize and investigate