פרשנות | בינתיים, למרות ההצהרות, לא קמות פלוגות מג״ב נוספות 

יאיר לפיד יכול לפזר הצהרות יפות בביקור במכללה לשוטרים, אבל אין לו יכולת להקצות תקציב תומך. כסף מהאוצר להקמת 26 פלוגות חדשות יגיע רק במסגרת תקציב 2023, אם בכלל. וזה, לא צפוי לקרות בשנה הקרובה

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל 

בשבועות האחרונים מפזרת הממשלה הבטחות בגין הקמת 26 פלוגות מג״ב חדשות. רק אתמול (ג), ביקר ראש הממשלה, יאיר לפיד, במכללה לשוטרים בבית שמש וטען טענה זו. 

"אנחנו הולכים להציב את הביטחון האישי של אזרחי ישראל בראש סדר העדיפויות הלאומי״, אמר לפיד. ״ 5,000 שוטרים בתוכנית רב-שנתית. 26 פלוגות מג"ב במילואים. 

״30 אלף מתנדבים למשמר הישראלי. 450 ניידות תנועה למאבק בתאונות הדרכים: תוכנית חירום לאומית למלחמה בתאונות הדרכים.

״השיטור העירוני: מתוך 257 רשויות שיש בישראל, יש היום יחידות שיטור עירוני רק ב-75 ישובים. אנחנו צריכים להרחיב את השיטור העירוני לכל ישוב במדינת ישראל ובמיוחד בחברה הערבית.

״הממשלה נתנה בשנה האחרונה 1,400 תקנים חדשים. הכי הרבה תקנים שהמשטרה קיבלה בשנה אחת על פני כל העשור האחרון, אבל זה לא מספיק. הממשלה חתומה גם על ההתעצמות הגדולה ביותר בהיסטוריה של מג"ב בשנה אחת, אבל גם זה לא מספיק. אנחנו נשים על השולחן תוכנית רב-שנתית להתעצמות קבועה.״ 

דגש על המשפט: ״נשים על השולחן תוכנית רב-שנתית להתעצמות קבועה״. זאת אומרת, שלפני תקציב 2023, לא יקרה כלום. הכל הצהרות יפות, רק בלי תקציב תומך. 

אזכיר כי הבחירות הכלליות אמורות להתקיים ב1.11.2022. לאחריהן, יהיה חודש לפחות של מו״מ להרכבת קואליציה. כלומר, תקציב ל2023 לא יהיה לפני הרכבת ממשלה חדשה. 

סביר להניח, כי בפועל, במהלך החציון הראשון לפחות של 2023 יפעל האוצר במתווה 1 חלקי 12, כפי שהיה בתקופות קודמות ללא תקציב מדינה מאושר. לפי הערכות, התקציב הבא של מדינת ישראל לא יאושר לפני החצי השני של 2023. 

במילים אחרות, לממשלה הנוכחית אין שום שליטה על התקציב שאמור לתמוך 26 פלוגות חדשות במג״ב ואת כל יתר הטוב שהצהיר עליו יאיר לפיד בהקשר ביטחון פנים. 

במציאות, המשטרה לא פרסמה אף מכרז חדש לרכש נשק קל או ציוד שאמור לשרת את הפלוגות החדשות של מג״ב. שוב, כי אף אחד לא הקצה לזה תקציב עדיין. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית