טכנולוגיית ה-IoT של חברת ARC תיושם על גבי כלי הנשק הקלים של זיג זאואר במסגרת פרויקט NGSW

חיישני ה-IoT המשובצים של Armaments Research Company נועדו לספק נתונים קריטיים למשימות למפקדי השטח

טכנולוגיית ה-IoT של חברת ARC תיושם על גבי כלי הנשק הקלים של זיג זאואר במסגרת פרויקט NGSW

U.S. Army photo by Staff Sgt. John Yountz

החברה האמריקאית Armaments Research Company, הודיעה בשבוע שעבר כי טכנולוגיית ה-Internet-of-Things שלה תיושם על גבי כלי הנשק הקלים של צבא ארה"ב שנבחרו במסגרת פרויקט Next Generation Squad Weapon,  בשיתוף עם חברת זיג זאואר שזכתה בפרויקט זה.

הפלטפורמה הטכנולוגית של ARC תספק נתונים על כלי נשק בודדים. התובנות שיתקבלו יאפשרו ליחידות להעריך באופן קבוע את תקינות כלי הנשק, להפחית את שיעורי הכישלונות, להאריך את חיי כלי הנשק ולבצע אופטימיזציה של תכניות התחזוקה, לשפר את הביצועים ולהפחית עלויות.

הנתונים יכולים גם לשפר את ההבנה של היחידה לגבי המוכנות שלה, שמשמעותה היכולת הבסיסית של היחידה לפרוס במהירות.

כלי הנשק הראשונים שיסופקו כחלק מפרויקטNGSW  יכללו מערכות ספירת כדורים וניהול מלאי של ARC שיאספו נתוני שימוש בכלי נשק של היחידות במהלך השנים הקרובות. הכוונה של תכנית NGSW לחולל מהפכה בכלי הנשק הטקטיים של הצבא הינה בתגובה לממצאים שמערכות הנשק הנוכחיות אינן מתאימות יותר להתמודדות בתנאי שדה הקרב הנוכחי. 

לדברי ,ARC פלטפורמת מודיעין כלי הנשק שלה מבוססת על כלים טקטיים ובינה מלאכותית מהשורה-הראשונה כדי להבטיח מוכנות למשימה ולשפר את הביצועים של יחידות קטנות.

הפלטפורמה מאפשרת לצבא ארה"ב לקבל נתונים קריטיים למשימות מכלי נשק ברמה האישית והטקטית בקנה-מידה נרחב ומסייעת למפקדים בכל הרמות לקבל החלטות מושכלות במהלך ואחרי האימון כדי לשפר את המוכנות, הביצועים והיעילות המבצעית.

תכנית ה-NGSW הינה פרויקט של צבא ארצות הברית משנת 2017 שמטרתו החלפת רובה הסער ,M4 המקלע הקל M249 SAW (שניהם בקליבר 5.56 מ"מ) ומקלע M240 בקליבר 7.62 מ"מ, במערכת משולבת אחת של כלי נשק בקליבר 6.8 מ"מ ולפתח מערכות בקרת אש מנשק קל עבור כלי הנשק החדשים.

צבא ארה"ב הכריז רשמית על הזוכים בתחילת 2022: SIG Sauer מייצרת את רובה ה-XM5 ואת הרובה האוטומטי XM250, חברת וורטקס אופטיקס (Vortex Optics) מייצרת את מערכת בקרת האש XM157 ווינצ'סטר מייצרת את התחמושת בקליבר 6.8 מ"מ.