המודיעין הקנדי: מתחילת המלחמה באוקראינה איבד חיל האוויר הרוסי 90 מטוסים

רשת YAHOO מדווחת כי לדעת מומחים פחתה מאוד היכולת של חיל האוויר הרוסי לקיים עליונות אווירית בזירות המלחמה באוקראינה

By Dmitriy Pichugin - http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Sukhoi-Su-27SKM/1014282/L/, GFDL 1.2, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17361534

במלחמה באוקראינה איבד חיל האוויר הרוסי עד כה 90 מטוסים, כך קובע דוח מיוחד של  המודיעין של קנדה. בדוח נאמר כי כמה מטוסים רוסיים הושמדו און ניזוקו ואינם כשירים לטיסה בשדה התעופה של בסיס האוויר סקי בקרים. 

רשת YAHOO מדווחת כי לדעת מומחים פחתה מאוד היכולת של חיל האוויר הרוסי לקיים עליונות אווירית בזירות המלחמה באוקראינה כדי להגן על כוחותיה בדרום המדינה ובזירת הים השחור.

FORBES דיווח כי בשדה התעופה בקרים הושמדו בין שמונה לעשרות מטוסים רוסיים, ויש ידיעות שאת התקיפה ביצע צוות קרב מיוחד של צבא אוקראינה.

הנשיא זלנסקי איים אתמול כי תחנת הכוח הגרעינית שהרוסים מחזיקים בה עלולה להיות מטרה מיוחדת של צבא אוקראינה אם יימשך הירי הרוסי בסביבתה. זלנסקי אמר שהירי הרוסי מסכן את התחנה וסביבתה. יועצו הבכיר מיכאלו פודוליאק, האשים את רוסיה בהרס חלק מתחנת הכוח המספקת אנרגיה לחלקים גדולים של דרום אוקראינה.

ביום ראשון נהרג באזור התחנה עובד שצעד עם כלבו ליד ביתו. הוא נהרג בהפגזה רוסית בעיר טנרודאר, כך דיווחה המעסיקה של האיש, חברת האנרגיה האוקראינית אנרגואטום. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית