משרד התקשורת פותח את שוק שירותי דור-5 לעסקים לתחרות 

השינוי יאפשר הפעלת רשתות פרטיות בתחומים כמו חקלאות אוטונומית, רכבים אוטונומיים, אצטדיונים, בתי חולים, מפעלי תעשייה, אוניברסיטאות ועוד. יזמים צפויים להשתמש בתדרים ליישום רשתות פרטיות בתצורת Network slicing

משרד התקשורת פותח את שוק שירותי דור-5 לעסקים לתחרות 

bigstock

משרד התקשורת מפרסם היום (א׳) שימוע על כוונתו לשנות מדיניות ולהקצות לראשונה תדרים לחברות שאינן חברות סלולר. במטרה להאיץ בישראל מהלכי חדשנות בטכנולוגית הדור החמישי, המשרד מתכוון להמשיך ולפתוח את שוק התקשורת לכניסת שחקנים עסקיים חדשים באמצעות הקצאת תדרים ייעודיים לטובת פיתוח של חדשנות טכנולוגית. 

התדרים החדשים שיוקצו ישמשו רשתות פרטיות מאובטחות לתעשיות במגזר העסקי והפרטי כדוגמת חקלאות אוטונומית, רכבים אוטונומיים, מפעלים, אצטדיונים, בתי חולים ועוד, בטכנולוגיה של 5G. אזכיר כי כבר נפרסו בישראל רשתות סלולריות עצמאיות בשני בתי חולים יחד עם פתרון אבטחת מידע של חברת OneLayer

רשת פרטית (Network slicing) היא תשתית אלחוטית שנפרשת בתוך תא שטח מוגדר. על גבי הרשת יכולים לפעול רק מכשירים שאושרו או הוגדרו מראש על ידי מי שמפעיל או שוכר אותה. ברשת כזו אין חשש לגבי מספר המכשירים המחוברים, קיבולת הרשת, הכיסוי שלה ובאופן כללי הביצועים שלה, מתוך הנחה שהפתרון הותאם לצרכים הספציפיים ונתפר לממדי התקציב שיועד לפרויקט. 

עם זאת, הייחודיות של רשתות פרטיות לא מתמצה בכיסוי וקיבולת, אלא בערך מוסף כגון אמצעי אבטחה ייעודיים ואינטגרציה עם מערכות תפעוליות ועסקיות בשימוש הארגון. זמני השיהוי הנמוכים שרשת פרטית יכולה לספק מאפשרים שיפור של זמן התגובה והרחבה שלהם ליישומים חדשים.

בדצמבר 2021 פרסם המשרד קול קורא בנושא רשתות פרטיות בטכנולוגיות מתקדמות. מהתגובות וההתייחסויות שהתקבלו עלה כי שוק התקשורת והמשק הישראלי לא מממשים את מלוא הפוטנציאל הגלום ברשתות הפרטיות, ולא נהנים מהפריון הכלכלי שהן יכולות להניב.

פתיחת השוק לכניסת שחקנים חדשים באמצעות הקצאת תדרים ייעודיים ברצועת החדשנות יתרמו לפיתוח תחום הרשתות הפרטיות בישראל, ויקדמו חדשנות ותחרות בשוק התקשורת הישראלי. 

הספקים יחוייבו להשקיע בליבת דור-5? 

בנוסף, משרד התקשורת ממשיך לחזק ולהגדיל באופן ניכר את יכולות הדור החמישי של חברות הסלולר ומפרסם היום את עקרונות המכרז ההמשכי של הדור החמישי שצפוי לצאת לדרך לקראת סוף השנה הנוכחית. 

על מנת לתת מענה לצרכים השונים של התקשורת הסלולרית בישראל, מתכוון משרד התקשורת במסגרת המכרז השני, להקצות תדרים נוספים ומתקדמים בתחום 26 גה"ץ בהיקף משמעותי ל-G5 לחברות הסלולר בלבד. 

הוספת התדרים צפויה לחזק ולהגדיל באופן ניכר את יכולות ה-G5 של חברות הסלולר. לקדם חדשנות בתשתיות, בשירותים וביישומים מתקדמים; לשמור על התחרות ולקדם תחרות טכנולוגית בתשתיות ושירותי G5 לרווחת הציבור ולהגברת הפריון המשקי.

בימים אלו, ועדת המכרזים מכינה את מכרז התדרים החדש בדור ה-5 שצפוי להתפרסם ברבעון הרביעי של שנת 2022. המכרז צפוי להתקיים לפי העקרונות הבאים.

• מצאי התדרים במכרז כולל 2,500 מה"ץ בתחום 26 גה"ץ

• המכרז ייערך במתכונת של מכרז סגור לחברות הסלולר בלבד

• מפעילי סלולר ברשת משותפת יהיו רשאים להשתתף במכרז לבדם או בדרך של הגשת הצעה משותפת לשני השותפים.

אולי יעניין אותך גם