מלחמה באוקראינה: ארה״ב תספק טילים נגד מכ״מים לצבא אוקראינה

הממשל האמריקאי נותן תמיכה ישירה של עוד מיליארד דולרים | הבנק העולמי מספק תמיכה משלו בהיקף 4.5 מיליארדי דולרים | ארה״ב ממשיכה לספק לאוקראינה חימוש מתקדם, גם נגד מכ״מים 

By SSGT. SCOTT STEWART - Defense Visual Information Center (DVIC)http://www.dodmedia.osd.mil/Assets/Still/1991/Air_Force/DF-ST-91-05999.JPEG, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1887353

הממשל האמריקני הודיע על חבילת סיוע צבאי נוספת לאוקראינה בשווי של מיליארד דולר. זה יהיה המשלוח הצבאי הגדול ביותר של רקטות ומערכות נשק אמריקניות לאוקראינה מאז החלה המלחמה לפני כחצי  שנה.

בנפרד, הודיע הבנק העולמי כי הוא מעניק סיוע תקציבי של 4.5 מיליארד דולר לממשלת אוקראינה, במימון ממשלת ארה"ב.

סוכנות AP מוסרת כי ההחלטה על חבילת הסיוע הגדולה החדשה מקורה בידיעות והערכות של האמריקנים שרוסיה מעבירה כוחות וציוד צבאי לכיוון ערי הנמל הדרומיות של אוקראינה לחופי הים השחור, במגמה לבלום את ההתנגדות הצבאית העזה של צבא אוקראינה. 

חבילת הסיוע האמריקני החדשה כוללת תוספת גדולה של סוללות  HIRMAS  ניידות, אלפי פגזי ארטילריה, טילי ג'וולין, טילים נגד מכ״מים מסוג AGM-88 HARM ופריטי ציוד נוספים. 

בצבא ארה"ב משוכנעים שרקטות HIRMAS סייעו לצבא אוקראינה לבלום ניסיונות של הצבא הרוסי להשתלט על שטחים. עד כה הגישה ארה"ב לאוקראינה סיוע צבאי בשווי של תשעה מיליארד דולר.

באוקראינה מביעים חששות לסכנת פגיעה בכור גרעיני: האוקראינים והרוסים ממחליפים האשמות הדדיות על הפגזת כור הכוח הגרעיני הגדול ביותר באירופה, בזפוריז'יה שבצפון המדינה.

הרוסים טוענים שצבא אוקראינה מפגיז את המתקן וכבר נגרמו שריפות וירידה בייצור החשמל. ואילו אוקראינה מאשימה את הרוסים באחסון כמויות גדולות של נשק במתקני הכור.

מומחי גרעין הזהירו כי המשך ההפגזות במתקן הגרעיני, שנכבש על ידי הרוסים, הוא מסוכן ביותר. דובר המודיעין של צבא אוקראינה מסר שהרוסים הטמינו באתר הגרעין חומרי נפץ כדי למנוע מתקפה אוקראינית. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית