ארה״ב: ה-FBI טוען כי ציוד של Huawei הסינית יכול לשבש את מערך הגרעין הצבאי

ב-2017 הציע הממשל הסיני להשקיע 100 מיליון דולר בבניית גן סיני יחד עם מקדש סיני ופאגודה גדולה | הפאגודה הייתה צפויה להבנות בנקודה הגבוהה ביותר בוושינגטון | כל חומרי הגלם תוכננו להגיע בדואר דיפלומטי | חקירה הובילה לאיתור עוד 24,000 מגדלים שהוקמו על ידי סין בארה״ב 

Photo by Stanislav Kogiku/AFLO

ב-2017 הציע הממשל הסיני להשקיע 100 מיליון דולר בבניית גן סיני יחד עם מקדש סיני ופאגודה גדולה ומרשימה, בגן הבוטני הלאומי שבוושינגטון. הפרוייקט הלהיב לא מעט אישים בוושינגטון שקיוו שפרוייקט כזה יעלה את הכנסות המדינה מתיירות. 

דואר דיפלומטי

ארגוני ביטחון הפנים האמריקאי, שנכנסו לעובי הקורה בעניין הפרוייקט, גילו כי הפאגודה צפויה להבנות בנקודה הגבוהה ביותר בוושינגטון, כשלושה קילומטרים מגבעת הקפיטול, המקום המושלם להתקנת מערכות איסוף מודיעין אלקטרוני (סיגינט). 

עניין מחשיד נוסף היה כי כל חומרי הגלם לבניית הפאגודה יגיעו מסין באמצעות דואר דיפלומטי, שימנע מנציגי המכס האמריקאי לבודקו. ההתנגדות של ארגוני הביטחון האמריקאיים גרמה בסופו של דבר, כשנה לאחר מכן, לכך שהפרוייקט לא יצא לפועל. 

מאז החלו שירותי הביטחון האמריקאים לעקוב אחר השקעות סיניות בנדל"ן ברחבי ארה"ב, בדגש לאלו הנמצאים בסמוך למתקני תשתיות לאומיות, מתקני צבא ומתקנים אסטרגיים אחרים, מתוך הבנה כי נדל"ן בבעלות סינית עלול לשמש כמתקן האזנה ואיסוף מודיעיני כנגד ארה"ב.

חלק מהמתקנים הסינים שהתגלו היו מגדלי תקשורת של חברת Huawei שנבנו בסמוך לבסיסי צבא אמריקאיים ברחבי המדינה. לפי ניתוח שעשה ה- FBI מגדלי תקשורת אלו עשויים ליירט תשדורות של הפיקוד האסטרטגי של ארה"ב, כולל את אלו המשמשים את מערך הנשק הגרעיני. 

המחקר גילה שהמגדלים (כ- 24,000), שלא דווח עליהם באופן רשמי, נבנו בתקופת נשיאותו של אובמה ולא ברור אם עד פרסומו של המחקר הצליחו הסינים ליירט תשדורות אסטרטגיות חשאיות.

מגדלי התקשורת

ה-FBI גילה כי מגדלי התקשורת משדרים תשדורות שונות, שאינן קשורות לרשתות הסלולריות, וככל הנראה משמשות לכל הפחות לעדכוני תוכנה שלהם מסין. ערוצים אלו, על פי הגורמים, עשויים לשמש להזלגת מידע מחוץ לארצות הברית. 

חברת Huawei והממשל הסיני הכחישו שמתקנים אלו משמשים אותם לצורך איסוף מודיעיני כזה או אחר, והדגישו כי הציוד שלהם נבדק כחוק על ידי הרשויות בארה"ב, והוא אינו יכול לשמש לחדירה ולהאזנה לציוד תקשורת ורשתות של משרד ההגנה האמריקאי. 

ב-2020 אישר הממשל האמריקאי תקציב של כ- 1.9 מיליארד דולר להסרת כל תשתיות התקשורת של חברת Huawei ו- ZTE. אך ב- 2022 אף לא אחד ממתקנים אלו הוסר לאור אי-תקצוב מספק על ידי הקונגרס.

בראיון מיוחד שנערך לאחרונה בערוץ ה- CNN סיפר ראש ה- FBI, כריסטופר ווראי, כי ארגונו פותח שני תיקי חקירה חדשים על אירועי ריגול סיניים מדי יום ביומו, וסה"כ מתנהלים במדינה למעלה מ- 2000 תיקי חקירה פתוחים בנושאי ריגול סיני, מבלי להכליל חקירות על תקיפות סייבר שמנהלת סין כנגד חברות, ארגונים ויחידים בארה"ב. 

הממשל האמריקאי אינו מספק כל הוכחה למאמצי הריגול הסיני במדינה ויש הרואים בכך רק כאקט פוליטי ורדיפה לא מוצדקת אחר סין, שמטרתה לבלום את ההשקעות הסיניות בארה"ב. 

ויחד עם זאת, מתקעש ה- FBI כי הציוד של חברת Huawei, השרתים, הנתבים ומגדלי התקשורת שלה מהווים איום אסטרטגי על ארצות הברית בכלל, ועל יכולות התקשורת של מערך הגרעין והמערכים האסטרטגיים האחרים בפרט. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית