יוזמה חדשה: האקתון ייעודי לנשים בתחום הסייבר

באירוע יתקיימו סדנאות מקצועיות בנושאי ענן, פורנזיקה, מודיעין סייבר, תגובה לאירועים, הצפנה ועוד | הארוע מתקיים בשיתוף פעולה עם קהילת Leading Cyber Ladies

bigstock

על רקע שינויי הכיוון בתעשיית ההיי טק והקושי המתגבר של סטודנטיות ובוגרות לימודי מדעים להיכנס לתעשיית ההייטק בכלל והסייבר בפרט, חברו מספר גופים בולטים בתחום הסייבר לארגון כנס והאקתון. 

מטרתו, להנגיש את תחום הסייבר לסטודנטיות ונשים בתחילת הקריירה, לקדם יצירת קהילה של סטודנטיות בתחום ולצמצם את המחסור של נשים בתעשייה על ידי חיזוק ההון האנושי-נשי.

האירוע שכותרתו היא Hackeriot '22 - האקתון כניסה לעולם הסייבר - באירוח המרכז למחקר סייבר בינתחומי ע"ש בלווטניק באוניברסיטת תל אביב יתקיים השבוע, ב-2 וב-3 באוגוסט, ונרשמו אליו כ-500 משתתפות.

במסגרת האירוע ייחשפו המשתתפות למגוון רחב של הרצאות ותכנים, החל מתכנים כלליים כמו אבטחת מידע והאקינג, דרך סיפורים אישיים של נשים בתעשייה וכלה בתכנים מקצועיים כמו סוגי משרות ומסלולי קריירה, בניית קורות חיים והדמיית ראיונות עבודה.

ביום השני של האירוע יתקיימו סדנאות מקצועיות בנושאי ענן, פורנזיקה, מודיעין סייבר, תגובה לאירועים, הצפנה ועוד, בהן יוכלו הנשים להתנסות בעבודה בתחום למספר שעות.

בין היתר יקחו חלק כדוברות באירוע ד"ר דורית דור, מנשות הסייבר המובילות בעולם המשמשת כסמנכ"לית מוצרים (CPO) בצ'ק פוינט ודפנה ינין, ראשת תחום הדרכה במערך הסייבר הלאומי.

הארוע מתקיים בשיתוף פעולה עם קהילת Leading Cyber Ladies בהובלת קרן אלעזרי, רעות מנשה והילה מלר, ומספר חברות מהתעשייה (Team8, GE Digital, Orca, Axonious, Imperva ועוד) ומהאקדמיה (מרכזי הסייבר ומגמות מדעי המחשב של אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית והטכניון).

בראש הפרויקט עומד גדי עברון, מנכ״ל סימטריה לשעבר ו-CISO-in-Residence ב-Team8.

לדברי מארגנות ומארגני האירוע, "זיהינו מספר בעיות ליבה בכניסת סטודנטיות (וסטודנטים) להייטק בכלל, ולתחום הסייבר בפרט, כשאנחנו מגדירות סטודנטיות כנשים בתחילת הקריירה, לפני העבודה המלאה הראשונה שלהן בסייבר, ובאירוע ננסה להתגבר על הבעיות האלו ולהנגיש את התחום לנשים צעירות".

גבי עברון אומר כי מניסיונו, בוגרות תואר יכולות למצוא את עצמן בתהליכי חיפוש אחר עבודה ראשונה ללא הצלחה אפילו שנתיים מסיום התואר. 

"במהלך הלימודים, חסרים לסטודנטיות מקורות מידע על תחום הסייבר, כמו משרות בתחום או באילו תחומים יש להתמקד כדי להיכנס לתחום. במקרים רבים גם המידע שמגיע לסטודנטיות לגבי תנאי לכניסה לתחום אינו מדויק ואפילו פוגע, כמו לדוגמא הכזב שהן חייבות תואר או אפילו ממוצע 85 בתואר כדי להשתלב בתעשייה", ממשיך עברון.

לדברי קרן אלעזרי, "אנחנו ב-Leading Cyber Ladies מאוד מאמינות בכוחה של קהילה. ההאקתון יתקיים בשיתוף פעולה חוצה סקטורים ויחבר נשים לנתיב המהיר לתחום הסייבר בפעילות משותפת, ילמד אותן לפתור אתגרים, ינגיש להן תוכן מקצועי ויסייע בהכוונת מסלולי קריירה".

למידע נוסף hackeriot.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית